Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı | KMT2008 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020 - Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı | KMT2008 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 4 | 3,00 | 2 | 2 |
Organik ve inorganik objelerin etüdü, deseni, soyutlanması ve stilize edilmesi. Işık-gölge çalışmaları, geometrik ve renkli düzenlemelerle kompozisyon oluşturma, ayrıştırma, birleştirme, kolaj çalışmaları, doğal objelerin renkli çalışmalarla örneklenmesi ve takı tasarımına yönelik plastik çalışmalar. İki boyutlu düzlemde üç boyutlu yanılsama yaratabilme yeteneğini kazandırma. Tasarım objelerini sanatsal bir anlatımla çizebilmek için yeterli çizim tekniklerinin öğretilmesi. Soyutlama ve stilizasyon becerisi kazandırılması. Tasarım elemanları ve tasarım ilkeleri doğrultusunda mücevher tasarımının alt yapısına yönelik çalışmalar yapmak.
-
Renk bilgisi, Renkli soyut kompozisyon oluşturma, temel tasarım ilkelerini kullanarak üç boyutlu çizim yapabilme, stilizasyon, dokusal çalışmalar, Temel tasarım elemanlarını kullanarak hayali kompozisyonlar oluşturabilme. Esin kaynağı olarak tabiattaki çeşitli nesneleri kullanmak sureti ile üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulması.
-
Türkçe
• Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. • Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. • Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. • Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006 • Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin yayıncılık, İstanbul, 1995.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Renk Bilgisi; rengin tanımı, sıcak-soğuk, nötr renkler, karşıt renkler |
2 | Renklerde uyum, ton-valör-enstansite, kromatik ve akromatik renkler, yakın-uzak renkler, renklerin hacim görünüşlerine etkisi, renklerin psikolojik özellikleri |
3 | Renk bilgisi ile soyut kompozisyon tasarımı. |
4 | Temel tasarım elemanları ve ilkeleri ile üç boyutlu ve renkli kompozisyon |
5 | Organik ve inorganik oluşumların etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
6 | Bitkilerin temel yapılarının etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma. |
7 | Küçük hayvanların (böcek, arı, karınca, kelebek, vd. ) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, |
10 | İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
11 | İnsan yapımı nesnelerin (ev ve el aletleri, makine parçaları) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma. |
12 | Mimari ve Arkeolojik kökenli araştırma, nesne ve biçimlerin etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
13 | Bir kavram ve bir olgunun etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma. |
14 | Tüm dersler boyunca kazanılan bilgiler doğrultusunda mücevher tasarımı oluşturmak üzere belirlenmiş bir konunun araştırma ve eskiz sunumu |
15 | Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı . |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Proje ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |