Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 | MDY1006 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 2 | 7,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Moda Tasarımı - (Önlisans) 2014 | MDY1006 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 2 | 7,00 | 2 | 2 |
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
-
Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrenciye nokta-çizgi, açık-koyu, ışık-gölge, form çağrışımları ve kompozisyon, doku, renk, strüktür ve perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır
Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası.
Yok
Türkçe
Özer, M., Temel Tasarımda ''Zıtlık'' İlkesi 1981 İTÜ Bülten Tasarlama Eğitimi 1 – 2 , 1985 Yavuz, H.S., Yaratıcılık,BÜ yay. 1994 Berger, J ., Görme Biçimleri, Metis yay.1986 Kabaş, Özer , "Temel Sanat Eğitimi" , Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul Abacı, Oya; "Temel Sanat Eğitimi", Morpa Kültür Yayınları, 2007, İstanbul Büyükişleyen, Zahit; "Sanat Eğitimi", Meteksan Yayınları, 1977, İstanbul
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar |
2 | Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar |
3 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak |
4 | Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak |
5 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak |
6 | İki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak |
7 | Renk uygulaması yapmak |
8 | Ara sınav |
9 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
10 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
11 | Doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak |
12 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak |
13 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak |
14 | Özgün strüktür uygulamaları yapmak |
15 | Perspektif çizmek |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Yarıyıl sonu sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 9 | 3 | 27 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 16 | 4 | 64 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 | ||||||||||||||||
ÖÇ6 | ||||||||||||||||
ÖÇ7 |