Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu - Takı Tasarımı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Takı Tasasımı - 2014 TAT1002 Temel Sanat Eğitimi II Zorunlu 2 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Takı tasarımın alt yapısını oluşturabilmek için temel çizim tekniklerinin verilmesini amaçlar.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1-Stilizasyon çalışmaları, 2-Şekil-zemin ilişkisi, 3-Simetrik-asimetrik dengeler, 4-Karakteristik nitelikler, 5-Derinlik, 6-Saydamlık, 7-Degrade, 8-Geçiş, 9-Uzaysal geometrik biçimlerle kompozisyon oluşturulması, 10-Çeşitli bitkilerin yapısal özelliklerinin anlatılıp çizilmesi ve stilize edilmesi, 11-Uçan ve yüzen canlıların yapısal özelliklerinin anlatılıp çizilmesi ve bu örneklerden hareketle basit tasarım örneklerinin yapılması.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Uygulama, anlatım, görsel ve işitsel sunum.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006. Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin yayıncılık, İstanbul, 1995.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Düzgün çizebilme becerisi
  • Çizimde doku oluşturma becerisi
  • Perspektif
  • Tasarımın alt yapısının oluşturulması
  • Renklendirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Renk Bilgisi; rengin tanımı, sıcak-soğuk, nötr renkler, karşıt renkler
2 Renklerde uyum, ton-valör-enstansite, kromatik ve akromatik renkler, yakın-uzak renkler, renklerin hacim görünüşlerine etkisi, renklerin psikolojik özellikleri
3 Renk bilgisi ile soyut kompozisyon tasarımı.
4 Temel tasarım elemanları ve ilkeleri ile üç boyutlu ve renkli kompozisyon
5 Organik ve inorganik oluşumların etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
6 Küçük hayvanların (böcek, arı, karınca, kelebek, vd. ) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
7 Ders çalışma haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
10 İnsan yapımı nesnelerin (ev ve el aletleri, makine parçaları) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma.
11 Mimari ve Arkeolojik kökenli araştırma, nesne ve biçimlerin etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma
12 Bir kavram ve bir olgunun etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma.
13 Tüm dersler boyunca kazanılan bilgiler doğrultusunda mücevher tasarımı oluşturmak üzere belirlenmiş bir konunun araştırma ve eskiz sunumu
14 Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı .
15 Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı .
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 4 56
Proje ve Hazırlığı 4 5 20
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Arasınav ve Hazırlığı 5 1 5
Final ve Hazırlığı 5 1 5

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5