Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Takı Tasasımı - 2014 | TAT1002 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Takı Tasasımı - 2014 | TAT1002 | Temel Sanat Eğitimi II | Zorunlu | 2 | 5,00 | 2 | 2 |
Takı tasarımın alt yapısını oluşturabilmek için temel çizim tekniklerinin verilmesini amaçlar.
-
1-Stilizasyon çalışmaları, 2-Şekil-zemin ilişkisi, 3-Simetrik-asimetrik dengeler, 4-Karakteristik nitelikler, 5-Derinlik, 6-Saydamlık, 7-Degrade, 8-Geçiş, 9-Uzaysal geometrik biçimlerle kompozisyon oluşturulması, 10-Çeşitli bitkilerin yapısal özelliklerinin anlatılıp çizilmesi ve stilize edilmesi, 11-Uçan ve yüzen canlıların yapısal özelliklerinin anlatılıp çizilmesi ve bu örneklerden hareketle basit tasarım örneklerinin yapılması.
Uygulama, anlatım, görsel ve işitsel sunum.
Yok
Türkçe
Temel Sanat Eğitimi, Özer Kabaş, DGSA Yayınları, 2006. Sanatta Yaratıcı Süreç, Adem Genç, Sergi Yayınları, İzmir, 1990. Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Ahmet ÖZOL, Pastel Yayıncılık, İstanbul 2012. Grafikte Temel Tasarım, Hatice Aslan Odabaşı, Yorum Yayıncılık, İstanbul, 2006. Burne HOGART, Sanatsal Anatomi, Engin yayıncılık, İstanbul, 1995.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Renk Bilgisi; rengin tanımı, sıcak-soğuk, nötr renkler, karşıt renkler |
2 | Renklerde uyum, ton-valör-enstansite, kromatik ve akromatik renkler, yakın-uzak renkler, renklerin hacim görünüşlerine etkisi, renklerin psikolojik özellikleri |
3 | Renk bilgisi ile soyut kompozisyon tasarımı. |
4 | Temel tasarım elemanları ve ilkeleri ile üç boyutlu ve renkli kompozisyon |
5 | Organik ve inorganik oluşumların etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
6 | Küçük hayvanların (böcek, arı, karınca, kelebek, vd. ) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
7 | Ders çalışma haftası |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İnsan ya da çeşitli hayvanların anatomi etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
10 | İnsan yapımı nesnelerin (ev ve el aletleri, makine parçaları) etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma. |
11 | Mimari ve Arkeolojik kökenli araştırma, nesne ve biçimlerin etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma |
12 | Bir kavram ve bir olgunun etüdüyle oluşturulan yeni biçimlerin soyutlanması, stilize edilmesi ve kompozisyon oluşturma. |
13 | Tüm dersler boyunca kazanılan bilgiler doğrultusunda mücevher tasarımı oluşturmak üzere belirlenmiş bir konunun araştırma ve eskiz sunumu |
14 | Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı . |
15 | Seçilen konu doğrultusunda etüt çalışmaları ve yeni biçim oluşturma, mücevher tasarımı . |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Final ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
ÖÇ1 | ||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||
ÖÇ5 |