Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1005 | Temel Tasarım I | Zorunlu | 1 | 6,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1005 | Temel Tasarım I | Zorunlu | 1 | 6,00 | 4 | 4 |
Plastik Sanatlardaki temel değerklere ilişkin ilkelerin, öğelerin öğetilmesi ve yaratıcı araştırmalarla pekiştirilmesi.
-
Sanat eserini düzenleyen elemanlar (çizgi, doku, form, şekil, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, vurgu, kontrast, birlik, bütünlük, çeşitlilik) ,iki boyutlu uygulama çalışmaları, iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi,
Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.
Staj yok.
Türkçe
Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Plastik sanatlarda "Nokta" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
2 | Yoğun-az yoğun ve kontrast ilşkisi ile alan bükme etkisi oluştuma. |
3 | Değişik koyu-açık değerleri ile oluşturulan noktalama yüzeyleri ile saydamlık etkisi elde etme. |
4 | Alan bükme ve saydamlık çalışmalarının soyut-somut aşamalarını araştırma. |
5 | Plastik sanatlarda "Çizgi" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
6 | Sistematik ve Serbest Çizgi çalışmalarında somut-soyut aşamalarını araştırma. |
7 | Değişik çizgi karakterleri ve çeşitleriyle olanakları zenginleştirme. |
8 | Ara sınav |
9 | Plastik sanatlarda "Doku" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.Doğal ve yapay dokular. |
10 | Elde edilen çeşitli dokusal etkileri seçilen bir objeye uyarlama. |
11 | Plastik sanatlarda koyu-açık değerler üzerine tanım. Siyah-beyaz değerler çubuğu çalışması |
12 | Dergi ve gazetelerin siyah-beyaz resimlerinden alınan kesitleri hayal gücü ile tamamlama. (Resim tamamlama) |
13 | Lavi tekniği'nin tanımı". Naturmort ve Portre Çalışmaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. |
14 | Şematik bir natürmort konusunun siyah-beyaz değer çubuğuna göre 4 değişken aşamasını arştırma. (3 Lavi+1 Kolaj) |
15 | Koyu-açık değerler kullanılarak yapılan "Kolaj" çalışması. (Çıkış noktası natürmort.) |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 12 | 6 | 72 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 30 | 1 | 30 |
Sunum ve Hazırlığı | 25 | 1 | 25 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |