Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Resim-İş Öğretmenliği RSAE101 Temel Tasarım I Zorunlu 1 5,00 2 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-görsel denge, egemenlik ve zıtlık, renk ve mekan, üç boyutlu çalışmaların yaratıcılıklarına etkin bir şekilde katılması sağlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan iki ve üç boyutlu özgün çalışmaları kapsar; ayrıca bu ders kapsamında öğrencilerin alternatif uygulamalar için kavramsal fikirlerin keşfedilmesi ve farklı stratejileri geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de esinlenilmesi sağlanır; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.

Staj Durumu

Staj yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık Kollektif Şti. İstanbu, 1972 Kepes, Gyorgy, Language of Vision, Dover Puplications, İnc. New York, 1995 Sausmarez, Maurice de, Basic Design , “The Dynamics of Visual Form”, A & C Black . London

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • KONULARA GÖRE HER SÜREÇ SONUNDA ÖĞRENCİ TEMEL TASARIM İLKELERİNİ (UYUM, ZITLIK, HAREKET, RİTM, DENGE, EGEMENLİK, LEKE- BOŞLUK V.S.)AÇIKLAR.
  • KONULARA GÖRE TEMEL TASARIM ELEMANLARINI (NOKTA, ÇİZGİ, DOKU, BİÇİM, KOYU-AÇIK DEĞERLER, IŞIK-GÖLGE) BİREYSEL SANAT ÇALIŞMASINDA SENTEZLEYEREK KULLANIR
  • SANAT ÇALIŞMASINDA BİÇİMSEL KURGULAMA VE ESTETİK DÜZEN OLUŞTURMAYI GÖSTERİR.
  • TASARIMLARINDA ÖZGÜN VE YARATICI DEĞERLER KULLANIR.
  • BİREYSEL ÇALIŞMA SUNUMUNDA TEKNİK TİTİZLİK VE ÖLÇÜLENDİRMEYE ÖNEM VERDİĞİNİ GÖSTERİR.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Plastik sanatlarda "Nokta" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.
2 Yoğun-az yoğun ve kontrast ilşkisi ile alan bükme etkisi oluştuma.
3 Değişik koyu-açık değerleri ile oluşturulan noktalama yüzeyleri ile saydamlık etkisi elde etme.
4 Alan bükme ve saydamlık çalışmalarının soyut-somut aşamalarını araştırma.
5 Plastik sanatlarda "Çizgi" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.
6 Sistematik ve Serbest Çizgi çalışmalarında somut-soyut aşamalarını araştırma.
7 Değişik çizgi karakterleri ve çeşitleriyle olanakları zenginleştirme.
8 Ara Sınav Haftası
9 Plastik sanatlarda "Doku" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.Doğal ve yapay dokular.
10 Elde edilen çeşitli dokusal etkileri seçilen bir objeye uyarlama.
11 Plastik sanatlarda koyu-açık değerler üzerine tanım. Siyah-beyaz değerler çubuğu çalışması
12 Dergi ve gazetelerin siyah-beyaz resimlerinden alınan kesitleri hayal gücü ile tamamlama. (Resim tamamlama)
13 Lavi tekniği'nin tanımı". Naturmort ve Portre Çalışmaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma.
14 Şematik bir natürmort konusunun siyah-beyaz değer çubuğuna göre 4 değişken aşamasını arştırma. (3 Lavi+1 Kolaj)
15 Koyu-açık değerler kullanılarak yapılan "Kolaj" çalışması. (Çıkış noktası natürmort.)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 3 2 6
Ödev ve Hazırlığı 3 3 9
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 2 4
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 9 36
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 20 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5