Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Resim-İş Öğretmenliği | RSAE101 | Temel Tasarım I | Zorunlu | 1 | 5,00 | 2 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Resim-İş Öğretmenliği | RSAE101 | Temel Tasarım I | Zorunlu | 1 | 5,00 | 2 | 4 |
Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-görsel denge, egemenlik ve zıtlık, renk ve mekan, üç boyutlu çalışmaların yaratıcılıklarına etkin bir şekilde katılması sağlanmaktadır.
-
Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım ilkeleri ile biçim ve içerik ilişkisini dikkate alan iki ve üç boyutlu özgün çalışmaları kapsar; ayrıca bu ders kapsamında öğrencilerin alternatif uygulamalar için kavramsal fikirlerin keşfedilmesi ve farklı stratejileri geliştirmek için mimariden, doğadan ve diğer disiplinlerden de esinlenilmesi sağlanır; öğrencilerin portfolyo oluşturmaları istenir; görsel sanat uygulamalarında etik kurallara uyulmasına vurgu yapılır.
Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.
Staj yok.
Türkçe
Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık Kollektif Şti. İstanbu, 1972 Kepes, Gyorgy, Language of Vision, Dover Puplications, İnc. New York, 1995 Sausmarez, Maurice de, Basic Design , “The Dynamics of Visual Form”, A & C Black . London
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Plastik sanatlarda "Nokta" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
2 | Yoğun-az yoğun ve kontrast ilşkisi ile alan bükme etkisi oluştuma. |
3 | Değişik koyu-açık değerleri ile oluşturulan noktalama yüzeyleri ile saydamlık etkisi elde etme. |
4 | Alan bükme ve saydamlık çalışmalarının soyut-somut aşamalarını araştırma. |
5 | Plastik sanatlarda "Çizgi" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
6 | Sistematik ve Serbest Çizgi çalışmalarında somut-soyut aşamalarını araştırma. |
7 | Değişik çizgi karakterleri ve çeşitleriyle olanakları zenginleştirme. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Plastik sanatlarda "Doku" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.Doğal ve yapay dokular. |
10 | Elde edilen çeşitli dokusal etkileri seçilen bir objeye uyarlama. |
11 | Plastik sanatlarda koyu-açık değerler üzerine tanım. Siyah-beyaz değerler çubuğu çalışması |
12 | Dergi ve gazetelerin siyah-beyaz resimlerinden alınan kesitleri hayal gücü ile tamamlama. (Resim tamamlama) |
13 | Lavi tekniği'nin tanımı". Naturmort ve Portre Çalışmaları. Soyut, Serbest Teknik araştırma. |
14 | Şematik bir natürmort konusunun siyah-beyaz değer çubuğuna göre 4 değişken aşamasını arştırma. (3 Lavi+1 Kolaj) |
15 | Koyu-açık değerler kullanılarak yapılan "Kolaj" çalışması. (Çıkış noktası natürmort.) |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 2 | 6 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |