| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1006 | Temel Tasarım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 4 | 4 |
| Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
| 2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1006 | Temel Tasarım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 4 | 4 |
Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-g
-
Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım i
Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.
Staj yok.
Türkçe
Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık
Yok
| Hafta | Teorik |
|---|---|
| 1 | Plastik sanatlarda "Renk" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
| 2 | "Renk çemberi" çalışması. Sıcak-soğuk renk değerleri renklerin psikolojik etkisi. |
| 3 | Siyah,gri, beyaz değerler üzeinde renklerin etki değişimi. |
| 4 | "Ton-nüans, kontrast armoniler" Kitaplardan örneklerle açıklama. Volörcü renkçi tanımlama. |
| 5 | "Ton-nüans, kontrast armonilerin deneylenmesi ve eskiz aşaması. |
| 6 | Armoni çalışmalarının sonuç değerlendirme aşaması ve eleştiri. |
| 7 | Bir objenin etüd edilerek, aşamalı tekniklere uyarlanması.(6 aşamalı çalışma) |
| 8 | Ara Sınav Haftası |
| 9 | Uyarlama aşamaları:1-Şematik çizim 2-Karakalem etüd 3-Çini mürekkep tarama 4- Pastel 5-Suluboya 6-Guvaj boya |
| 10 | Renkli kolaj çalışması. Sanatçıların tablolarına göre yorumlama. (Empresyonist dönem ve sonrası) |
| 11 | Temel geometrik biçimleri kesip kaydırma., kesip katlama yolu ile değişik biçimlere dönüştürme. (Negatif-pozitif oluşumlar) |
| 12 | Kesip kaydırma ve kesip katlama tekniğini birlikte kullanarak değişik biçimler elde etme.(Soyut ve figüratif araştırmalar) |
| 13 | Yüzey değerlendirmeleri" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunlarını açımlama. |
| 14 | "Yüeyden üç boyuta dönüşüm ile yüzey üzerine montaj aşamaları. Kağıt karton mukavva, kil, alçı vs. gibi. Kolay kullanımlı gereçlere |
| 15 | Değerlendirme ve sergilemeye hazırlık çalışmaları. |
| 16 | Ders Çalışma Haftası |
| 17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| Değerlendirme | Değer |
|---|---|
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
| Final Sınavı | 100 |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
| Proje ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
| Ödev ve Hazırlığı | 3 | 7 | 21 |
| Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Atölye ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
| Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
| Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
| Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
| Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
| ÖÇ1 | |||||||||||||||
| ÖÇ2 | |||||||||||||||
| ÖÇ3 | |||||||||||||||
| ÖÇ4 | |||||||||||||||
| ÖÇ5 |