Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Resim-İş Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans RS1006 Temel Tasarım II Zorunlu 2 6,00 4 4

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-g

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım i

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.

Staj Durumu

Staj yok.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • KONULARA GÖRE HER SÜREÇ SONUNDA ÖĞRENCİ TEMEL TASARIM İLKELERİNİ (UYUM,ZITLIK,HAREKET,RİTM,DENGE,EGEMENLİK,LEKE-BOŞLUK VS.) AÇIKLAR.
  • KONULARA GÖRE HER SÜREÇ SONUNDA ÖĞRENCİ TEMEL TASARIM İLKELERİNİ (UYUM,ZITLIK,HAREKET,RİTM,DENGE,EGEMENLİK,LEKE-BOŞLUK VS.) AÇIKLAR.
  • SANAT ÇALIŞMASINDA BİÇİMSEL KURGULAMA VE ESTETİK DÜZEN OLUŞTURMAYI GÖSTERİR.
  • TASARIMLARINDA ÖZGÜN VE YARATICI DEĞERLER KULLANIR.
  • BİREYSEL ÇALIŞMA SUNUMUNDA TEKNİK TİTİZLİK VE ÖLÇÜLENDİRMEYE ÖNEM VERDİĞİNİ GÖSTERİR.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Plastik sanatlarda "Renk" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma.
2 "Renk çemberi" çalışması. Sıcak-soğuk renk değerleri renklerin psikolojik etkisi.
3 Siyah,gri, beyaz değerler üzeinde renklerin etki değişimi.
4 "Ton-nüans, kontrast armoniler" Kitaplardan örneklerle açıklama. Volörcü renkçi tanımlama.
5 "Ton-nüans, kontrast armonilerin deneylenmesi ve eskiz aşaması.
6 Armoni çalışmalarının sonuç değerlendirme aşaması ve eleştiri.
7 Bir objenin etüd edilerek, aşamalı tekniklere uyarlanması.(6 aşamalı çalışma)
8 Ara Sınav Haftası
9 Uyarlama aşamaları:1-Şematik çizim 2-Karakalem etüd 3-Çini mürekkep tarama 4- Pastel 5-Suluboya 6-Guvaj boya
10 Renkli kolaj çalışması. Sanatçıların tablolarına göre yorumlama. (Empresyonist dönem ve sonrası)
11 Temel geometrik biçimleri kesip kaydırma., kesip katlama yolu ile değişik biçimlere dönüştürme. (Negatif-pozitif oluşumlar)
12 Kesip kaydırma ve kesip katlama tekniğini birlikte kullanarak değişik biçimler elde etme.(Soyut ve figüratif araştırmalar)
13 Yüzey değerlendirmeleri" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunlarını açımlama.
14 "Yüeyden üç boyuta dönüşüm ile yüzey üzerine montaj aşamaları. Kağıt karton mukavva, kil, alçı vs. gibi. Kolay kullanımlı gereçlere
15 Değerlendirme ve sergilemeye hazırlık çalışmaları.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 3 5 15
Ödev ve Hazırlığı 3 7 21
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 2 5 10
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 4 7 28
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 2 20 40
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5