Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1006 | Temel Tasarım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 4 | 4 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | RS1006 | Temel Tasarım II | Zorunlu | 2 | 6,00 | 4 | 4 |
Tasarımla ilgili diğer dersleri destekleyecek uygulamalarla öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesi için görsel sanatlar ve diğer sanat dallarının ortak özelliği, ışık, nokta, çizgi, leke, doku, uygulama çalışmaları, strüktür kavramı, kompozisyon-g
-
Sanat eserini oluşturan elemanlar (çizgi, renk, doku, biçim-form, mekan) ve ilkeler (ritim, hareket, denge, oran-orantı, zıtlık, vurgu, birlik, çeşitlilik), iki ve üç boyutlu sanat eserlerinde bu eleman ve ilkelerin ilişkisi, sanat elemanları ve tasarım i
Teorik anlatım, örnekleme, bireysel eleştiri, uygulama, araştırma,soru-cevap, sergileme, tartışma.
Staj yok.
Türkçe
Anfam,David, "Abstract Expressionism", Thames and Hudson Ltd. London, 1990 Brommer,F.Gerald& Horn,George F. "Art in Your Visual Environment",Davis Publications, inc., Worcester, Massachsetts U.S.A. 1985 Güngör, İ.Hulusi, "Temel Tasar", Çeltüt Matbaacılık
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Plastik sanatlarda "Renk" öğesinin tanımı ve anlatım gücünü araştırma. |
2 | "Renk çemberi" çalışması. Sıcak-soğuk renk değerleri renklerin psikolojik etkisi. |
3 | Siyah,gri, beyaz değerler üzeinde renklerin etki değişimi. |
4 | "Ton-nüans, kontrast armoniler" Kitaplardan örneklerle açıklama. Volörcü renkçi tanımlama. |
5 | "Ton-nüans, kontrast armonilerin deneylenmesi ve eskiz aşaması. |
6 | Armoni çalışmalarının sonuç değerlendirme aşaması ve eleştiri. |
7 | Bir objenin etüd edilerek, aşamalı tekniklere uyarlanması.(6 aşamalı çalışma) |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Uyarlama aşamaları:1-Şematik çizim 2-Karakalem etüd 3-Çini mürekkep tarama 4- Pastel 5-Suluboya 6-Guvaj boya |
10 | Renkli kolaj çalışması. Sanatçıların tablolarına göre yorumlama. (Empresyonist dönem ve sonrası) |
11 | Temel geometrik biçimleri kesip kaydırma., kesip katlama yolu ile değişik biçimlere dönüştürme. (Negatif-pozitif oluşumlar) |
12 | Kesip kaydırma ve kesip katlama tekniğini birlikte kullanarak değişik biçimler elde etme.(Soyut ve figüratif araştırmalar) |
13 | Yüzey değerlendirmeleri" ile ilgili rölyef anlatımlı çalışmalar. Üçüncü boyutun temel sorunlarını açımlama. |
14 | "Yüeyden üç boyuta dönüşüm ile yüzey üzerine montaj aşamaları. Kağıt karton mukavva, kil, alçı vs. gibi. Kolay kullanımlı gereçlere |
15 | Değerlendirme ve sergilemeye hazırlık çalışmaları. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 7 | 21 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 4 | 7 | 28 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |