Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT402 | Testing and Evaluation in English Language Teaching | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - İngilizce Öğretmenliği | ELT402 | Testing and Evaluation in English Language Teaching | Zorunlu | 8 | 4,00 | 3 | 0 |
Bu ders kapsamında öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmeleri ve bu bilgileri kullanarak 4 dil becerisini ölçecek bir sınav hazırlayarak uygulamaları ve not vermeleri; ayrıca sınav sonuçlarını değerlendirme aşamasında test maddelerinin analizini ve tanımlayıcı istatistik analizlerini yapabilmeleri hedeflenmektedir.
-
Sınav türleri; İngilizcede çeşitli çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi test hazırlama teknikleri; çeşitli tiplerde soru hazırlama alıştırmaları; sınav sonuçlarını değerlendirme ve madde analizi; istatistik hesaplamalar.
Anlatım, tartışma, grup çalışması, yazılı rapor hazırlama, sözlü sunum yapma, değişik kaynakların kullanılması, kütüphane veri tabanlarının taranması
Yok
İngilizce
Brown H. D. (2004) Language assessment principles and classroom practices. New York: Longman Genessee, F. And Upshure, J. A. (1996) Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge: Cambridge University Press. " Hughes, A. (2003) Testing for Language Teachers. (2nd Edition) Cambridge: Cambridge University Press.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Ders tanıtımı |
2 | Sınav çeşitleri |
3 | Sınav görevlerinin seçilmesi düzenlenmesi |
4 | Sınav ve değerlendirmenin öğrenen üzerindeki etkileri |
5 | Sınav hazırlama basamakları |
6 | Dil bilgisi ve kelime bilgisinin ölçülmesi |
7 | Okuma becerisinin ölçülmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dinleme becerisinin ölçülmesi |
10 | Yazma becerisinin ölçülmesi |
11 | Sınav hazırlama uygulama ve değerlendirme projesi ile ilgili bilgilendirme |
12 | Konuşma becerisinin ölçülmesi |
13 | Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi (spss- madde analizi) |
14 | Genel tekrar ve proje örnekleri sunumları |
15 | Standart testler ve Ortak Avrupa Dil Çerçevesinin (CEFR) değerlendirmede kullanımı |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ödev ve Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Demo ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Araştırma ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |