Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - İngilizce Öğretmenliği ELT402 Testing and Evaluation in English Language Teaching Zorunlu 8 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilmeleri ve bu bilgileri kullanarak 4 dil becerisini ölçecek bir sınav hazırlayarak uygulamaları ve not vermeleri; ayrıca sınav sonuçlarını değerlendirme aşamasında test maddelerinin analizini ve tanımlayıcı istatistik analizlerini yapabilmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sınav türleri; İngilizcede çeşitli çeşitli dil becerilerinin ölçülmesi test hazırlama teknikleri; çeşitli tiplerde soru hazırlama alıştırmaları; sınav sonuçlarını değerlendirme ve madde analizi; istatistik hesaplamalar.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, grup çalışması, yazılı rapor hazırlama, sözlü sunum yapma, değişik kaynakların kullanılması, kütüphane veri tabanlarının taranması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Brown H. D. (2004) Language assessment principles and classroom practices. New York: Longman Genessee, F. And Upshure, J. A. (1996) Classroom-Based Evaluation in Second Language Education. Cambridge: Cambridge University Press. " Hughes, A. (2003) Testing for Language Teachers. (2nd Edition) Cambridge: Cambridge University Press.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını bilecek
  • Dil gelişim, yeterlilik ve yerleştirme gibi test çeşitlerini karşılaştıracak
  • Değişik sınama yöntemlerini ayırt edebilecek
  • Herhangi bir test tekniğinin kullanımı hakkında geçerlik ve güvenirlik ile ilgili yorumlar yapabilecek
  • Dört dil becerisini ölçecek bir sınav hazırlayacak ve uygulayacak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders tanıtımı
2 Sınav çeşitleri
3 Sınav görevlerinin seçilmesi düzenlenmesi
4 Sınav ve değerlendirmenin öğrenen üzerindeki etkileri
5 Sınav hazırlama basamakları
6 Dil bilgisi ve kelime bilgisinin ölçülmesi
7 Okuma becerisinin ölçülmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Dinleme becerisinin ölçülmesi
10 Yazma becerisinin ölçülmesi
11 Sınav hazırlama uygulama ve değerlendirme projesi ile ilgili bilgilendirme
12 Konuşma becerisinin ölçülmesi
13 Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi (spss- madde analizi)
14 Genel tekrar ve proje örnekleri sunumları
15 Standart testler ve Ortak Avrupa Dil Çerçevesinin (CEFR) değerlendirmede kullanımı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 1 20 20
Ödev ve Hazırlığı 3 4 12
Sunum ve Hazırlığı 1 6 6
Demo ve Hazırlığı 1 2 2
Araştırma ve Hazırlığı 2 6 12
Rapor ve Hazırlığı 2 5 10
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5