Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (Almanca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim ve Tercümanlık-2015 AMT2124 Textarbeit II Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bulundukları bağlam çerçevesinde metinlerin anlaşılmasını ve metin türleri konusunda öğrencilere teorik bilgi sağlamaktır. Öğrencilerin dilin farklı işlevlerini ve çeşitli metin türlerini ve işlevlerini öğrenmelerini sağlamak ve farklı metin türleri üzerinde çeviri odaklı metin incelemesi ve metin çözümlemesi yapabilmek için gerekli becerileri kazandırmayı hedeflemek, dersin diğer bir amacıdır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Metin okuma yöntemleri, çıkarım yapma, içerik analizi, farklı metin türlerinin analizi, okuma ve analiz becerilerine yönelik çalışmalar

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tartışma, düz anlatım, ev ödevi, örnek metin, soru geliştirme yöntemleri, zihin haritası, beyin fırtınası yöntemleri kullanılmaktadır.

Staj Durumu

Staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aksoy, N. Berrin. Geçmişten Günümüze Yazın Çevirisi. Baker, Mona. The Routledge Encyclopedia of Translation Studies. Göktürk, Akşit. Çeviri Dillerin Dili. Karl Steuerwald: Deutsch-Türkisches Wörterbuch, Harrassowitz 1988 Knoll, J. (2007): Kurs- und Seminarmethoden. Ein Trainingsbuch zur Gestaltung von Kursen und Seminaren, Arbeitsund Gesprächskreisen. 11. Auflage, Beltz Verlag, Weinheim-Basel. Waldherr, F.; Walter, C. (2009): Didaktisch und Praktisch. Ideen und Methoden für die Hochschullehre. SchäfferPoeschel Verlag Stuttgart. Brun, G., Hirsch Hadorn, G. (2009): Textanalyse in den Wissenschaften. Inhalte und Argumente analysieren und verstehen. Vdf Hochschulverlag AG, Zürich.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci metinden çıkarım yapma yetisi edinir.
  • Öğrenci metin içeriğini çözümleyebilir.
  • Öğrenci konuyla ilgili öğrendiklerini yapılandırabilir.
  • Öğrenci metin değerlendirme kriterlerinin/yetisini geliştirir.
  • Öğrenci metin türlerini tanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Ders amaç ve içerik bilgisi
2 Metin bilgisi
3 Metindilbilim
4 Metin yüzeysel yapısı
5 Yüzeysel yapının analiz edilmesi
6 Metnin derin yapısı
7 Metnin derin yapısının analizi
8 Ara Sınav Haftası
9 Metin Analizi (Bağdaşıklık)
10 Metin Analizi (Tutarlılık)
11 Metin Analiz (Amaçlılık)
12 Metin Analizi (Bilgisellik)
13 Metin Analizi (Durumsallık)
14 Metin Analizi (Kabul Edilebilirlik)
15 Metin Analizi (Metinlerarasılık)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 32 32
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 16 16
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5