Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE402 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE402 | Tiyatro ve Drama Uygulamaları | Zorunlu | 7 | 3,00 | 2 | 0 |
Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
-
Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi. Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar. Canlandırma ve canlandırma teknikleri. Doğaçlama çalışmaları. Tiyatro diline yönelik saptamalar. Dramaturji, yorumlama ve sahneleme. Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması. Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde yararlanma yolları. Oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi. Oyun kavramı. Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
Gözlem yapma, soru-cevap, tartışma, eleştirel yaklaşım, alan araştırması, düz anlatım. Data show, slayt, hak noktası, tiyatro resimleri. Araştırma sonuçları.
yok
Türkçe
AND, Metin (2004), Başlangıcından 1983'e Türk Tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, 208 s. KARABOĞA, Kerem (2005), Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 282 s. ŞENER, Sevda (1998), Dünden Bugünden Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, 328 s.
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi. |
2 | Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi. |
3 | Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi. |
4 | Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar. |
5 | Canlandırma ve canlandırma teknikleri. |
6 | Doğaçlama çalışmaları |
7 | Tiyatro diline yönelik saptamalar |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Dramaturji, yorumlama ve sahneleme. |
10 | Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması |
11 | Oyun kavramı. |
12 | Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. |
13 | Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. |
14 | Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. |
15 | Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi. |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 7 | 7 | 49 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |