Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE402 Tiyatro ve Drama Uygulamaları Zorunlu 7 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Alana özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel Yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi. Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar. Canlandırma ve canlandırma teknikleri. Doğaçlama çalışmaları. Tiyatro diline yönelik saptamalar. Dramaturji, yorumlama ve sahneleme. Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması. Yaratıcı drama çalışmalarından Türkçe eğitiminde yararlanma yolları. Oyunlaştırma teknikleri ve Türkçe öğretimi. Oyun kavramı. Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Gözlem yapma, soru-cevap, tartışma, eleştirel yaklaşım, alan araştırması, düz anlatım. Data show, slayt, hak noktası, tiyatro resimleri. Araştırma sonuçları.

Staj Durumu

yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

AND, Metin (2004), Başlangıcından 1983'e Türk Tiyatro Tarihi, İletişim Yayınları, 208 s. KARABOĞA, Kerem (2005), Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 282 s. ŞENER, Sevda (1998), Dünden Bugünden Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, 328 s.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sahneleme tekniklerini kullanma
  • tiyatro hazırlama ve uygulama
  • ilköğretim okullarında piyes yazma ve sergileme
  • ilköğretim okullarında belirli gün ve haftaların anlamına uygun olarak kutlanmasını sağlama.
  • dil eğitiminde tiyatroyu kullanma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi.
2 Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi.
3 Geleneksel tiyatro kavramının Aritoteles’ten beri gelişimi.
4 Tiyatro alanına ilişkin temel kavramlar.
5 Canlandırma ve canlandırma teknikleri.
6 Doğaçlama çalışmaları
7 Tiyatro diline yönelik saptamalar
8 Ara Sınav Haftası
9 Dramaturji, yorumlama ve sahneleme.
10 Yaratıcı drama kavramının ve çalışmalarının tanıtılması
11 Oyun kavramı.
12 Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
13 Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
14 Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
15 Oyunun psikolojik temelleri ve oyun-eğitim ilişkisi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 7 7 49
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5