Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2021 Yerel Yönetimler -Anadal | YRL4030 | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2021 Yerel Yönetimler -Anadal | YRL4030 | Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli | 5 | 4,00 | 3 | 0 |
Toplam kalite yönetimine ilişkin teori ve uygulanan modeller ile Türkiye'deki kamu yönetimi ve yerel yönetimlerde toplam kalite uygulamalarına ilişkin güncel bilgilerin sunularak, öğrencilerin toplam kalite yönetimi ve bu konuda uygulanan modeller konusunda bilgi ve uygulama yeteneğine sahip olmalarını sağlamak, vizyonlarını, problem çözme ve yönetim becerilerini geliştirmek.
-
Toplam kalite yönetiminin tanımı, tarihsel gelişimi, temel unsurları ve öncüleri, toplam kalite yönetiminin faydaları ve kamuda uygulanabilirliği, toplam kalite yönetiminde katılım yöntemleri, kalite çemberleri ve problem çözme yöntemleri, toplam kalite yönetimi konusunda geliştirilen ve günümüzde uygulanan modeller, EFQM Mükemmellik Modeli ve Türkiye uygulaması, Türkiye'deki kamu yönetimi ve yerel yönetimlerde toplam kalite yönetimi ve EFQM Mükemmellik Modeli uygulama örnekleri.
Konu anlatımı, soru-cevap, okuma, tartışma, ödev hazırlama ve uygulama çalışmaları, deneyim ve uygulama örneklerinin paylaşımı.
Yok.
Türkçe
• Ülkü Arıkboğa, Belediyelerde Toplam Kalite Yönetimi, Orion Kitabevi, Ankara, 2016. • EFQM Mükemmellik Modeli 2013, EFQM ve Kalder, 2013. • EFQM Mükemmellik Modeli 2020, EFQM ve Kalder, 2020. • Deming, Krizden Çıkış, Kalder, İstanbul, 2014. • Masaaki İmai, Kaizen: Japonya'nın Rekabetteki Başarısının Anahtarı, Kalder Yayınları, İstanbul, 2014. • Makaleler ve Ders Notları
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş, Tanışma ve Müfredat Hakkında |
2 | Kalite ve Toplam Kalite Kavramları, Toplam Kalite Yönetiminin Tarihsel Gelişimi |
3 | Toplam Kalite Yönetiminin Unsurları |
4 | Toplam Kalite Yönetiminin Unsurları- Kaizen Felsefesi-Okuma Parçası ve Tartışma |
5 | Toplam Kalite Yönetiminin Öncüleri (Okuma Parçası ve Tartışma-Deming) |
6 | Toplam Kalite Yönetiminin Öncüleri (Okuma Parçası ve Tartışma-Deming) |
7 | Kalite Yönetim Modelleri ve Ödülleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | EFQM Mükemmellik Modeli |
10 | EFQM Mükemmellik Modeli |
11 | EFQM Mükemmellik Modeli Kamu Yönetimi ve Belediye Örnekleri |
12 | Kalite Çemberleri ve Problem Çözme Teknikleri |
13 | Kalite Çemberleri ve Problem Çözme Teknikleri (Uygulama Çalışması) |
14 | Kalite Çemberleri ve Problem Çözme Teknikleri (Uygulama Çalışması) |
15 | Kalite Çemberleri ve Problem Çözme Teknikleri (Uygulama Çalışması Sunumu) |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||
ÖÇ5 |