Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
YDFO-Tezli Yüksek Lisans-2013 YDAO7020 Toplum Dilbilim II Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencilerde var olan dilbilim bilgileri ve Toplum Dilbilim I dersinde elde ettikleri bilgilerle çok dillilik ve kültürlülük alanında pragmatik ve bağlamsal analiz yöntemler üzerinde durulacaktır; ayrıca nicel ve nitel yöntemler konusunda öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilcektir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğrencilerde var olan dilbilim bilgileri ve Toplum Dilbilim I dersinde elde ettikleri bilgilerle çok dillilik ve kültürlülük alanında pragmatik ve bağlamsal analiz yöntemler üzerinde durulacaktır; ayrıca nicel ve nitel yöntemler konusunda öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilcektir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunum, grup çalışması

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Riehl, Claudia Maria. (2018). Sprachkontaktforschung. Narr STARTER. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. Veith, Werner H. (2005). Soziolinguistik. Narr-Studienbücher (2., überarb. Aufl.). Tübingen: Narr.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenciler çok dillilik ve kültürlülük alanında analiz yöntemlerini bilir.
  • Öğrenciler çok dillilik ve kültürlülük alanında analiz yöntemlerini örnekler üzerinde gösterebilir.
  • Öğrenciler çok dillilik ve kültürlülük alanında analiz yöntemlerini kullanarak nitel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir.
  • Öğrenciler çok dillilik ve kültürlülük alanında analiz yöntemlerini kullanarak nicel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir.
  • Öğrenciler çok dillilik ve kültürlülük alanında analiz yöntemlerini kullanarak nicel ve nitel araştırma yapabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse Giriş
2 Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nitel Araştırma Yöntemleri
3 Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nicel Araştırma Yöntemleri
4 Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nicel Araştırma Yöntemlerinin Örnekler Üzerinde Gösterilmesi ve Uygulanması
5 Öğrenci Sunumları 1
6 Öğrenci Sunumları 2
7 Öğrenci Sunumları 3
8 Ara Sınav Haftası
9 Çok Dilllilik ve Kültürlülük Profillerini Dilbilimsel Analiz Yöntemleri
10 Çok Dilllilik ve Kültürlülük Profillerini Dilbilimsel Analiz Kriterlerinin Belirlenmesi
11 Ödev Planlaması, Soru ve Tartışma
12 Öğrenci Sunumları 1
13 Öğrenci Sunumları 2
14 Öğrenci Sunumları 3
15 Öğrenci Sunumlarının Ayrıntılı Olarak Değerlendirilmesi ve Tartışılması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 4 12 48
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 2 20 40
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 15 30
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi