Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDFO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | YDAO7020 | Toplum Dilbilim II | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
YDFO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | YDAO7020 | Toplum Dilbilim II | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Öğrencilerde var olan dilbilim bilgileri ve Toplum Dilbilim I dersinde elde ettikleri bilgilerle çok dillilik ve kültürlülük alanında pragmatik ve bağlamsal analiz yöntemler üzerinde durulacaktır; ayrıca nicel ve nitel yöntemler konusunda öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilcektir.
-
Öğrencilerde var olan dilbilim bilgileri ve Toplum Dilbilim I dersinde elde ettikleri bilgilerle çok dillilik ve kültürlülük alanında pragmatik ve bağlamsal analiz yöntemler üzerinde durulacaktır; ayrıca nicel ve nitel yöntemler konusunda öğrencilerin araştırma becerileri geliştirilcektir.
Sunum, grup çalışması
-
Türkçe
Riehl, Claudia Maria. (2018). Sprachkontaktforschung. Narr STARTER. Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag. Veith, Werner H. (2005). Soziolinguistik. Narr-Studienbücher (2., überarb. Aufl.). Tübingen: Narr.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse Giriş |
2 | Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nitel Araştırma Yöntemleri |
3 | Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nicel Araştırma Yöntemleri |
4 | Çok Dillilik ve Kültürlülükte Nicel Araştırma Yöntemlerinin Örnekler Üzerinde Gösterilmesi ve Uygulanması |
5 | Öğrenci Sunumları 1 |
6 | Öğrenci Sunumları 2 |
7 | Öğrenci Sunumları 3 |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Çok Dilllilik ve Kültürlülük Profillerini Dilbilimsel Analiz Yöntemleri |
10 | Çok Dilllilik ve Kültürlülük Profillerini Dilbilimsel Analiz Kriterlerinin Belirlenmesi |
11 | Ödev Planlaması, Soru ve Tartışma |
12 | Öğrenci Sunumları 1 |
13 | Öğrenci Sunumları 2 |
14 | Öğrenci Sunumları 3 |
15 | Öğrenci Sunumlarının Ayrıntılı Olarak Değerlendirilmesi ve Tartışılması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 4 | 12 | 48 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |