Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM2068 | Toplumsal Cinsiyet | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Hemşirelik | HEM2068 | Toplumsal Cinsiyet | Seçmeli | 2 | 2,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet rollerinin ortaya çıkışını, bunların sürdürülmesinde etkili olan mekanizmaları ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesinin önemini açıklamaktır.
-
Bu derste, toplumsal cinsiyet kavramı ve toplumsal cinsiyet rolleri, toplumsal cinsiyet rollerinin ortaya çıkışı, bunların sürdürülmesinde etkili olan mekanizmalar, toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili göstergeler ve toplumsal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesinde bireylere ve ülkelere düzen sorumluluklar yer alır.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma, grup çalışması
Yok
Türkçe
1.Dökmen, Z. Toplumsal Cinsiyet. Remzi Kitapevi. 2009. 2. Özvarış B, Demirören M, Şener S, Tümay Ş. (2008). Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadelede Sağlık Hizmetleri. Ed:Akın A, TC Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü Yayınları, Ankara. 3."Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013, T.C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü https://www.ailevecalisma.gov.tr/media/6314/toplumsal-cinsiyet-e%C5%9Fitli%C4%9Fi-ulusal-eylem-plan%C4%B1-2008-2013.pdf"
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dersin amaçlarının açıklanması ve öğrenci beklentilerinin alınması |
2 | Cinsiyet, cinsellik ve toplumsal cinsiyet, roller vb. kavramlar |
3 | Türkiye'de kadın ya da erkek olmak |
4 | Toplumsal cinsiyetle İlgili Kuramlar 1 |
5 | Toplumsal cinsiyetle İlgili Kuramlar 2 |
6 | Toplumsal cinsiyet eşitliği göstergeleri-1 |
7 | Toplumsal cinsiyet eşitliği göstergeleri-2 |
8 | Ara Sınav |
9 | Toplumsal cinsiyet ve bulaşıcı olmayan hastalıklar |
10 | Toplumsal cinsiyet eşitliğinin geliştirilmesinde bireylere düşen sorumluluklar |
11 | Ülkemizde toplumsal cinsiyet eşitliğininin geliştirilmesine yönelik yasal çalışmalar. |
12 | Toplumsal cinsiyetin ele alınmasında kitle iletişim araçları |
13 | Öğrenci sunumları "Toplumsal Cinsiyet ve Televizyon Dizileri" |
14 | Öğrenci sunumları "Toplumsal Cinsiyet ve Atasözleri ve Şarkılar" |
15 | Öğrenci sunumları "Toplumsal Cinsiyet ve Masallar" |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |