Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Fransızca Mütercim ve Tercümanlık | FMT2112 | Traduction de la Presse Écrite II | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2020-Fransızca Mütercim ve Tercümanlık | FMT2112 | Traduction de la Presse Écrite II | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, öncelikle gündelik kullanımdan farklı, kendine özgü işlevsel bir yapıya sahip olan basın dilini, çeşitli iletişim araçlarındaki metin türleri ile ilgili terminolojiyi öğrencilere tanıtmak ve onları bu dilin çevirisini yapabilecek bilgi ve deneyimle donatmaktır.
-
Derste, basın dilinin genel özelliklerinin yanı sıra, bu dilin internet, televizyon, radyo, gazete ve dergi haberciliği gibi alanlarda gösterdiği değişimler anlatılacak, öğrencilerin ekonomi, siyaset, popüler bilim ve magazin alanlarından seçilmiş metinleri çözümlemeleri ve çevirmeleri beklenecektir.
-
-
Fransızca
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Medya ve Türleri |
2 | Sosyal Medya ve Kullanım Alanları |
3 | Sosyal Medya’da Dil, Terminoloji ve Çeviri Organizasyonları |
4 | Sosyal Medya: Blog Yazarlığı ve Çevirmenliği |
5 | Blog Çeviri Çalışmaları |
6 | Blog Çeviri Çalışmaları |
7 | Bir Blog Oluşturma ve Çevirisini Yapma |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Sosyal Medya Çevirisi |
10 | İnternet Sitesi Oluşturma |
11 | İnternet Sitesi Çevirisi |
12 | Basın ve Medya Kuruluşları |
13 | Basın ve Medya Kuruluşları Çevirilerinin Karşılaştırılması |
14 | Öğrencilerin kendi seçtikleri sosyal medya metinlerinin çevirileri sunumları |
15 | Öğrencilerin kendi seçtikleri sosyal medya metinlerinin çevirileri sunumları |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |