Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Önlisans - Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu - Pazarlama

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Pazarlama - 2013 PAZ2005 Tüketici Davranışı Zorunlu 3 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrencinin, sektör ve pazar özelliklerine göre tüketiciyi tanıyabilmesini; tüketici davranış modellerini ve davranış rollerini anlayabilmesini, pazar, ürün ve müşteri özelliklerine göre satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptayabilmesini, tüketici satın alma karar sürecini değerlendirebilmesini ve yönetebilmesini sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sözlü ve görsel sunum teknikleri ve teknolojileri ile, tartışma ve örnek olaylar ile ders işlenmektedir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004. Remzi Altunışık, A.Hamdi İslamoğlu, Beta Yayınları, 2013. Yakup Durmaz, Tüketici Davranışları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak
  • Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak
  • Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak.
  • Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak.
  • Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını kavramak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tüketici, müşteri, alıcı kavramlarını öğrenmek
2 Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek
3 Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma
4 Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri)
5 Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri)
6 Tüketici davranış rollerini anlamak
7 Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
10 Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak
11 Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
12 Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek
13 Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek
14 Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek
15 Satın alma davranışını değerlendirmek ve yönetmek
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 20 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 40 40

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi