Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4010 Tüketici Davranışları Zorunlu 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere tüketici davranışlarının temel ilkelerinin anlatılmasının yanında, tüketici satın alma davranışının incelenmesi, tüketici davranış modellerine giriş, bir araştırma disiplini olarak tüketici davranışları ve pazarlama biliminde tüketici odaklı yaklaşımın kavranmasını ve uygulanmasını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Bu derste tüketici davranışları, pazarlamanın bir disiplini olarak ele alınmaktadır. Tüketici davranış modelleri, tüketici satın alma davranışı, satın alma ve deneyim, tüketici davranışı araştırmaları ve tüketici kararları incelenmektedir. Bunun yanında alışveriş davranışı, yeniliklerin yayılması örgütsel satın alma davranışları tüketici davranışları bağlamında incelenmektedir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay, uygulama yaptırma.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 5. Baskı, İstanbul 2013.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Pazarlama Disiplini Olarak Tüketici Davranışlarını Öğrenme
  • Tüketici Kararlarının Kapsamı
  • Satın Alma Davranışı Türlerini Anlama
  • Tüketici Karar Verme Sürecini Öğrenme
  • Tüketici Davranış Modellerini Kavrama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tüketici Davranışları - Değişen Tüketici: Pazarlama ve Tüketici Davranışlarına Giriş
2 Tüketici Davranışları - Değişen Tüketici: Temel Kavramlar
3 Tüketici Araştırma Süreci: Kalitatif Araştırmalar
4 Tüketici Araştırma Süreci: Kantitatif Araştırmalar
5 Tüketici Motivasyonu (Güdüleme) 1 : Teoriler
6 Tüketici Motivasyonu (Güdüleme) 2 : Pazarlamadaki Uygulamalar
7 Kişilik ve Tüketici Davranışı: Kişilik Tanımı ve Teorileri
8 Ara Sınav Haftası
9 Kişilik ve Tüketici Davranışı: Pazarlamada Kişilik ile İlgili Uygulamalar
10 Tüketici Davranışında Algılama: Temel Kavramlar ve Teoriler
11 Tüketici Davranışında Algılama: Pazarlamada Algılama ile İlgili Uygulamalar
12 Tüketici Davranışında Öğrenme: Temel Kavramlar ve Teoriler
13 Tüketici Davranışında Öğrenme: Pazarlamada Öğrenme ile İlgili Uygulamalar
14 Tüketici Davranışında Tutum Oluşturma ve Değiştirme: Temel Kavramlar ve Teoriler
15 Tüketici Davranışında Tutum Oluşturma ve Değiştirme: Pazarlama Uygulamaları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 30 90
Arasınav ve Hazırlığı 3 6 18
Final ve Hazırlığı 3 6 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi