Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İşletme Fakültesi - İşletme

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İşletme - Lisans - 2013 PAZ4010 Tüketici Davranışları Seçmeli 8 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Ders pazarlama fonksiyonları hakkında temel kararlar, pazarlamanın artan önemi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Pazarlama süreçlerine stratejik yaklaşıma ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İşletmeler için odak nokta tüketicilere değer sunmak ve nihai amaç satış gerçekleştirmek olduğundan tüketicilerin nasıl motive oldukları, kişiliklerine bağlı olarak nasıl davrandıkları, maruz kaldıkları bilgileri nasıl algıladıkları, kendilerine iletilen

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Yüz yüze, soru-cevap, tartışma, örnek olay, uygulama yaptırma.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayınları, 5. Baskı, İstanbul 2013.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Tüketici ve davranışlarının işletme için önemini ve pazarlamadaki yerini öğreneceklerdir.
  • Tüketici davranışları araştırmalarında metodolojiyi öğrenip araştırma çıktıları yorumlama yeteneği elde edeceklerdir.
  • Tüketici davranışlarındaki temel motivasyon, kişilik ve öğrenme teorilerini ve pazarlamadaki uygulamalarını kavrayacaklardır.
  • Tüketici davranışlarında algılamanın önemini ve pazarlamadaki uygulama alanlarını anlayacaklardır.
  • Örnek uygulamalar ile tüketici davranışlarındaki kavram ve teorileri kullanma yeteneği kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tüketici Davranışları - Değişen Tüketici: Pazarlama ve Tüketici Davranışlarına Giriş
2 Tüketici Davranışları - Değişen Tüketici: Temel Kavramlar
3 Tüketici Araştırma Süreci: Kalitatif Araştırmalar
4 Tüketici Araştırma Süreci: Kantitatif Araştırmalar
5 Tüketici Motivasyonu (Güdüleme) 1 : Teoriler
6 Tüketici Motivasyonu (Güdüleme) 2 : Pazarlamadaki Uygulamalar
7 Kişilik ve Tüketici Davranışı: Kişilik Tanımı ve Teorileri
8 Ara Sınav Haftası
9 Kişilik ve Tüketici Davranışı: Pazarlamada Kişilik ile İlgili Uygulamalar
10 Tüketici Davranışında Algılama: Temel Kavramlar ve Teoriler
11 Tüketici Davranışında Algılama: Pazarlamada Algılama ile İlgili Uygulamalar
12 Tüketici Davranışında Öğrenme: Temel Kavramlar ve Teoriler
13 Tüketici Davranışında Öğrenme: Pazarlamada Öğrenme ile İlgili Uygulamalar
14 Tüketici Davranışında Tutum Oluşturma ve Değiştirme: Temel Kavramlar ve Teoriler
15 Tüketici Davranışında Tutum Oluşturma ve Değiştirme: Pazarlama Uygulamaları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 3 30 90
Arasınav ve Hazırlığı 3 6 18
Final ve Hazırlığı 3 6 18

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5