Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Turizm Rehberliği - Önlisans | TRZM224 | Turizm Sosyolojisi ve Turist Psikolojisi II | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Turizm Rehberliği - Önlisans | TRZM224 | Turizm Sosyolojisi ve Turist Psikolojisi II | Zorunlu | 4 | 2,00 | 2 | 0 |
Toplumu oluşturan bireylerin toplumsal konumlarıyla birlikte,psikolojik boyut diye adlandırabileceğimiz İÇSEL BOYUT'ta ayrılmaz bir bütündür. Bütünün parçalarını daha iyi anlayabilmemiz için davranışbilimin verilerinden yararlanmak, daha sağlıklı daha etkili bir iletişimi sürdürebilmek amacıyla turistlerin de davranış ve beden dilinin ilettiği iletileri öğretmek vepaylaşmak.
-
Bütünün parçalarını daha iyi anlayabilmemiz için davranışbilimin verilerinden yararlanmak, daha sağlıklı daha etkili bir iletişimi sürdürebilmek amacıyla turistlerin de davranış ve beden dilinin ilettiği iletileri öğretmek vepaylaşmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Sınıf ortamında öğrencilerle birlikte konuların canlandırılması ve tartışılarak pekiştirilmesi.
Yok
Türkçe
Konuyla ilgili bütün basılı kitaplar. Konuyla ilgili internetteki yazı ve makaleler. Öğretim elemanının ders notları.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Turizm Davranışının Kavranması. |
2 | Turizm Davranışının İçsel ( psikolojik ) Temelleri.Güdülenme |
3 | Turizm Davranışının İçsel (psikolojik) Temelleri: Kişilik |
4 | Turizm Davranışının içsel (psikolojik) Temelleri: Biliş,öğrenme,Duygulanma,Tutum… |
5 | Turizm Davranışının Dışsal Temelleri |
6 | Turistik Satınalma Davranışı Ve Temelleri. |
7 | Turistik Deneyim -Turistik Yaşam Biçimine Özgü Davranışlar |
8 | ARASINAV |
9 | "Bedenin Dili " İletişim |
10 | Yüz,El,Kol,Baş,Hareketlerinin Anlamı, Bacakların Kullanışı ve Oturma Düzenleri |
11 | İnsanlararası İlişkilerde Mesafe Ve Bedensel Temas. |
12 | Cinsel Sinyaller ve İlgi İşaretleri.Yalan, Samimiyetsizlik,Şüphe, Tereddüt İşaretleri. |
13 | Statü ve Sembolleri. |
14 | Farklı Kültürlerdeki Farklı yaşam Biçimleri ve Beden Dillerine Yansıma Özellikleri. |
15 | Daha İyi İnsan İlişkileri kurabilmek İçin Beden Dilinin Dili |
16 | ÇALIŞMA HAFTASI |
17 | FİNAL |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |