Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı - Lisans - 2014 | TDE3055 | Türk Destanları | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Türk Dili ve Edebiyatı - Lisans - 2014 | TDE3055 | Türk Destanları | Seçmeli | 5 | 4,00 | 2 | 0 |
Sözlü anlatım türü olan destan ile âşıklık geleneği içinde yer alan manzum destan türünün Türk halk edebiyatı içindeki yerleri, tanım ve mahiyetlerinin öğretmek.
-
Sözlü anlatı türü olan destanın tanımı, tasnifi ve icrası. Türk destanlarının teşekkülü, yayılma alanları, ses ve şekil özellikleri, İslamiyet öncesi ve sonrası Türk destanları, dinî-destansı hikâyeler, âşık destanlarının icrası, konu, şekil ve üslup özellikleri. Manas destanı, Battalnâme, Danişmendnâme, Haverânnâme, Hamzanâme üzerine konu ve motif incelemesi.
Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma
Yok.
Türkçe
1. Çobanoğlu, Özkul; Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yay., Ankara 2011, 479s. 2. Kafesoğlu, İbrahim; Türk Millî Kültürü, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2004, 466s. 3. Gökdağ, Bilgehan A.-Üçüncü, Kemal; Başlangıcından Günümüze Türk Destanları, Akçağ Yay., Ankara 2007, 272s. 4. M. Öcal Oğuz (ed.); Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2019.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Sözlü anlatı türü olan destanın tanımı |
2 | Sözlü anlatı türü olan destanın tasnifi ve icrası |
3 | Türk destanlarının teşekkülü |
4 | Türk destanlarının şekil ve üslup özellikleri |
5 | Türk destanlarının yayılma alanları |
6 | İslâmiyet öncesi Türk destanları: Saka, Hun, Göktürk, Uygur |
7 | İslâmiyet sonrası Türk destanları: Satuk Buğra Han |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Manas destanının motifleri bakımından değerlendirilmesi |
10 | Manas destanının motifleri bakımından değerlendirilmesi |
11 | Battalnâme: Konu ve motif incelemesi |
12 | Danişmendnâme konu ve motif incelemesi |
13 | Dinî-destansı hikâyeler: Haverânnâme, Hamzanâme konu ve motif incelemesi |
14 | Âşık destanları: Konu, şekil ve üslup özellikleri |
15 | Âşık destanlarının icrası |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |