Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | GKS3064 | Türk Dili Tarihi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans | GKS3064 | Türk Dili Tarihi | Seçmeli | 1 | 3,00 | 3 | 0 |
Türk dilinin kökeni, tarihsel ve çağdaş lehçeleri hakkında temel bilgileri vermek.
-
Türk dilinin kökeni, dil akrabalığı ve bu konularda ileri sürülen görüşler değerlendirilmektedir. Ural-Altay dilleri teorisi, Türk dilinin dönemleri, tarihsel Türk dilinin yazılı ve konuşma edebî dilleri ve eserleri üzerinde durulur.
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yön. 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
-
Türkçe
Akalın, M., (1979). Tarihî Türk Şiveleri, Ankara. Arat, R. R.-Temir, A. (1992). “Türk Şivelerinin Tasnifi” Türk Dünyası El Kitabı, C. II, 224-248. Arat, R.R. (1991). Eski Türk Şiiri, Ankara, TTK yayınları. Barutcu Özönder, F. Sema, “Eski Türklerde Dil ve Edebiyat”, Türkler, C. III, 481-501. Barutcu Özönder, F.S.,“Türk Dilinin Tarihî Dönemleri Üzerine Birkaç Söz”, 24 Ekim 2001, Bilim, Kültür, Edebiyat Dili Olarak Türkçe Semineri, Hacettepe Üniversitesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (: Türkbilig, Türkoloji Araştırmaları, 2002/3, s. 203-210). Caferoğlu, Ahmet, (1972). Türk Dili Tarihi, İstanbul. Ercilasun, Ahmet Bican (2005). Başlangıcından Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, Ankara. Johanson, Lars, Éva Ágnes Csató, The Turkic Languages, London and New York 1998. Poppe, N., (1965). Introduction to Altaic Linguistics, Wiesbaden: Ural-Altaische Bibliothek, XIV. Rasony, Laszlo, (1988). Tarihte Türklük, TKAE Yay. Ankara. Róna-Tas, A., (1991). An Introduction to Turkology, Studia Uralo-Altaica 33, Szeged. Sinor, D. (Ed.) (2000). Erken İç Asya Tarihi, İstanbul. Temir, Ahmet (1992). “Ural-Altay Dilleri Teorisi” Türk Dünyası El Kitabı, C. II, 3-7. Tezcan, Semih, (1978). “En Eski Türk Dili ve Yazını”, Bilim, Kültür ve Öğretim Dili Olarak Türkçe, Ankara, TTK Yayınları, 271-323. Tuna, Osman Nedim, (1987). Altay Dilleri Teorisi, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı: İstanbul.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türk dilinin kökeni ve yaşı meselesi. |
2 | Ural-Altay dil teorisi. |
3 | Altay dilleri teorisi ve Altayistlerin görüşleri. |
4 | Altay dil ailesi ve Türkçe. |
5 | Türk dilinin dönemlendirilmesi. |
6 | Türk dilinin dönemlendirilmesi. |
7 | Proto-Türkçe, Türkçenin ilk aşamaları. |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Eski Türkçe ve yazılı külliyatı |
10 | Orta Türkçe, Karahanlı Türkçesi ve eserleri |
11 | Harezm Türkçesi ve eserleri. |
12 | Erken Doğu Türkçesi ve eserleri |
13 | Kıpçak Türkçesi: Codex Cumanicus ve Altın Ordu, Memlûk Kıpçak eserleri. |
14 | Erken Batı (Oğuz) Türkçesi ve eserleri |
15 | Erken Batı (Oğuz) Türkçesi ve eserleri |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 2 | 20 | 40 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||
ÖÇ5 |