Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans MB4017 Türk Dili ve Edebiyatında Özel Öğretim Yöntemleri Zorunlu 7 5,00 2 2

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk dili ve edebiyatı dersinin öğretim ilke ve yöntemlerini kavratmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk Dili ve Edebiyatı Disiplinin Temel Kavramları, Tarihsel Kavramların Alan Eğitimiyle İlişkisi, Milli Eğitimin Temel Amaçları Kapsamında Türk Dili ve Edebiyatı Dersi, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminin Amaçları gibi konular tartışılacaktır

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sunuş yoluyla öğretme, soru cevap etkinlikleri, kütüphane çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ahmet Doğanay. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008. Cahit Kavcar. Edebiyat ve Eğitim. Gürbüz Ocak. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008. Şeref Tan. Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara, 2008.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türk Dili ve Edebiyatı öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
  • Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
  • Türk Dili ve Edebiyatı dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
  • Öğrenciler ders kitaplarını değerlendirebilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öğrenme stilleri
2 Öğrenme stilleri
3 Öğretim stratejisi
4 Türk Dili ve Edebiyatı nedir ve nasıl öğretilir?
5 Anlatım yöntemi (Teori)
6 Anlatım yöntemi (Uygulama)
7 Ders çalışma haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Eleştirel anlatım yöntemi (Teori)
10 Eleştirel anlatım yöntemi (Uygulama)
11 Örnek olay incelemesi (Teori)
12 Örnek olay incelemesi (Uygulama)
13 Problem çözme (Teori)
14 Problem çözme (Uygulama)
15 İşbirliğine dayalı öğretim (Teori)
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 1 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 20 1 20
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 20 1 20
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 20 1 20
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 1 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5