Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği - Lisans BSB314 Türk Düşünce Tarihi Seçmeli 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk düşüncesi hakkında teorik, tarihi ve aktüel bir bakış açısı sağlamak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk düşünce tarihinin genel hatlarıyla öğretilmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Ders anlatma, tartışma, metin çalışması

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Pozitivizmin Türkiyeye Girişi, M. Korlael Türk Düşüncesinde Halkçılık ve Atatürkçülük, C. Eraslan Türk Felsefe Tarihi, B. Kaya Türk Tefekkürü Tarihi, Hilmi Ziya Ülken Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Understanding the idea of ​​Turkey's historical and cultural framework
  • Will have information on the history of Turkish thought problems
  • Türk düşünce tarihinin dönemlerini öğrenir
  • Türk düşünce tarihinin coğrafyasını tanır
  • Will have information about the current situation of Turkish thought, opinion and commentary

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 20 2 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 20 1 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 20 2 40
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi