Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2020-Türk Dili ve Edebiyatı-Şehir Ünv-2.sınıf TDE3049 Türk Edebiyatı Tarihçiliğinde A.H.Tanpınar Seçmeli 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Yeni Türk Edebiyatı'nın Tanzimat dönemini edebiyat tarihi çerçevesinde öğrenciye tanıtmaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Edebiyat tarihi ve Türk Edebiyatında Ahmet Hamdi Tanpınar'ın önemi hakkında bilgi edinmek.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım/sunum, soru-cevap, tartışma.

Staj Durumu

Staj yoktur.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Wellek, Warren, "Teori, tenkit ve edebiyat tarihi", Edebiyat Teorisi, Dergâh Yayınları Fuat Köprülü: Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ Yayınları Ahmet Hamdi Tanpınar: 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Dergâh Yayınları Ö. F. Akün, "Fuat Köprülü", İslam Ansiklopedisi, c. 32. Ö. F. Akün, "Fuat Köprülü", İslam Ansiklopedisi, c. 32.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar.
  • Mezunlar, analiz yapabilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi dönemlerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • Mezunlar, edebiyat tarihi alanıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk edebiyat tarihçiliğinin gelişmesi
2 Tanpınar'ın 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi 2. baskısına önsözün tahlili, edebiyat tarihi metodu tespiti
3 Ahmet Hamdi Tanpınar'ın Divan şiiri hakkındaki görüşleri
4 Edebiyat tarihinde tarihî çerçeve: Garplılaşma hareketlerine umumi bir bakış
5 Edebiyat tarihinde tarihî çerçeve: Yeni Osmanlılar Tarihi
6 Edebiyat tarihinde nesillerin ve dönemlerin tasnifi
7 Edebiyat tarihinde nevilerin gelişmesi: Şiir ve tiyatro
8 Ara Sınav Haftası
9 Edebiyat tarihinde nevilerin gelişmesi: Roman hikâaye-tenkit, deneme
10 Edebiyat tarihinde şahısların biyografi ve psikolojisi
11 Edebiyat tarihinde eser incelemeleri: Tahlil, tenkit
12 Edebiyat tarihinde mukayesi edebiyat örnekleri ve yazarlar arasında mukayese
13 Edebiyat tarihinde mukayeseli edebiyat örnekleri
14 Edebiyat tarihinde metinlerarasılık tespiti
15 Edebiyat tarihinde eser-güzel sanatlar ilişkisi.
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 3 42
Arasınav ve Hazırlığı 1 28 28
Final ve Hazırlığı 1 28 28

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5