Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İletişim Fakültesi - Gazetecilik

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Gazetecilik - Lisans - 2014 TDE2019 Türk Edebiyatı Seçmeli 3 5,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Her sanat türü gibi edebiyat da, özellikle de roman, tarih, sosyoloji, psikoloji alanına giren konularda bireye farklı bir bilgilenme süreci yaşatır. Edebiyat yapıtlarının bu şekilde okunması, ancak “düşünsel şeylere duyulan sevgi” içinde gerçekleşebilir. Bu derste, dünya edebiyatının klasikleri aracılığıyla, öğrencilerin hem estetik beğenilerini geliştirmeleri hem de modern insan varoluşu hakkında ortaya konulmuş düşünsel şeylere ilgi ve sevgi duymaları amaçlanmaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

20. Yüzyıl Türk Edebiyatı, Cumhuriyet Öncesi Türk Edebiyatı(1903-1923); Cumhuriyet Kuruluş Dönemi Türk Edebiyatı (1923-1940);Yeniler Dönemi Türk Edebiyatı (1940-1960), 1960 sonrası Türk Edebiyatı hakkında bilgilendirme. Bu dönemlerden roman seçkisinde yer alan yazarların yazın ve düşün dünyaları hakkında bilgi aktarımını kapsamaktadır.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Sınıf dışı faaliyetler: Yaşatarak öğretme, yazarların müzelerine, yaşadıkları yerlere ziyaretlere yönlendirmeler; yazarın içselleştirilmesini sağlayıcı anekdot aktarımları. Birden fazla duyuyu harekete geçirip, öğrenmeyi pekiştirecek dijital araç-gereç kullanımı. Sınıf ortamında etkin öğretme ve öğrenme yöntemi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders içeriğini kapsayan PowerPoint yansısı ve sunumuyla dersi desteklemek. Okuma seçkisinde yer alan kitap bölümleri, okundukça, sınıfta tartışma ortamı yaratmak. Roman Seçkisi: Ben Deli Miyim? /Hüseyin Rahmi Gürtpınar Saatleri Ayarlama Enstitüsü/ Ahmet Hamdi Tanpınar, İnsanlar Uyanıyor/ Aziz Nesin, Zenciler Birbirine Benzemez/ Attila İlhan.

Dersin Web Sayfası

Henüz dersin web sayfası yok ama bu fikir çok hoşuma gitti. En kısa sürede açacağım.

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrencileri Önemli akımlar ve görüşler hakkında bilgilendirmek.
  • 1903'ten 1960'a kadar genel bir bakış açısı oluşturmaya çalışamak ve öğrencilerin ne neden olmuş ilişkisini kurmalarını sağlamak.
  • Öğrencilerin en az dört olmak roman üzere öykü ya da hikaye okumalarını sağlamak.
  • Öğrencilerin bu kitapların yazıldığı dönemde dünyada ve Türkiye'deki genel durum hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
  • Öğrencilerin özgün, eleştirel bir bakışı kazanmalarına olanak vermek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler..
2 Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı..
3 Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Naturalist ve realist akımın Özellikleri
4 Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Okuduğunu anlamak/Romandaki Naturalist ögeler..
5 Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü /Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler..
6 Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü /okuduğunu anlamak/Tanpınar ve terkib
7 Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü/ Metafor/ Okur-yorum ilişkisi
8 Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü/Tanpınar ve Zaman
9 Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler..
10 Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı..
11 Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Zamansız yazar olmak?
12 Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler..
13 Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı..
14 Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/ Attila İlhan ve yazarın meselesi

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 15 3 45
Ödev ve Hazırlığı 7 3 21
Sunum ve Hazırlığı 7 4 28
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Final ve Hazırlığı 1 20 20

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi