Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | TDE2019 | Türk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Gazetecilik - Lisans - 2014 | TDE2019 | Türk Edebiyatı | Seçmeli | 3 | 5,00 | 3 | 0 |
Her sanat türü gibi edebiyat da, özellikle de roman, tarih, sosyoloji, psikoloji alanına giren konularda bireye farklı bir bilgilenme süreci yaşatır. Edebiyat yapıtlarının bu şekilde okunması, ancak “düşünsel şeylere duyulan sevgi” içinde gerçekleşebilir. Bu derste, dünya edebiyatının klasikleri aracılığıyla, öğrencilerin hem estetik beğenilerini geliştirmeleri hem de modern insan varoluşu hakkında ortaya konulmuş düşünsel şeylere ilgi ve sevgi duymaları amaçlanmaktadır.
-
20. Yüzyıl Türk Edebiyatı, Cumhuriyet Öncesi Türk Edebiyatı(1903-1923); Cumhuriyet Kuruluş Dönemi Türk Edebiyatı (1923-1940);Yeniler Dönemi Türk Edebiyatı (1940-1960), 1960 sonrası Türk Edebiyatı hakkında bilgilendirme. Bu dönemlerden roman seçkisinde yer alan yazarların yazın ve düşün dünyaları hakkında bilgi aktarımını kapsamaktadır.
Sınıf dışı faaliyetler: Yaşatarak öğretme, yazarların müzelerine, yaşadıkları yerlere ziyaretlere yönlendirmeler; yazarın içselleştirilmesini sağlayıcı anekdot aktarımları. Birden fazla duyuyu harekete geçirip, öğrenmeyi pekiştirecek dijital araç-gereç kullanımı. Sınıf ortamında etkin öğretme ve öğrenme yöntemi.
Yok
Türkçe
Ders içeriğini kapsayan PowerPoint yansısı ve sunumuyla dersi desteklemek. Okuma seçkisinde yer alan kitap bölümleri, okundukça, sınıfta tartışma ortamı yaratmak. Roman Seçkisi: Ben Deli Miyim? /Hüseyin Rahmi Gürtpınar Saatleri Ayarlama Enstitüsü/ Ahmet Hamdi Tanpınar, İnsanlar Uyanıyor/ Aziz Nesin, Zenciler Birbirine Benzemez/ Attila İlhan.
Henüz dersin web sayfası yok ama bu fikir çok hoşuma gitti. En kısa sürede açacağım.
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler.. |
2 | Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı.. |
3 | Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Naturalist ve realist akımın Özellikleri |
4 | Hüseyin Rahmi Gürpınar- Ben Deli Miyim? Okuduğunu anlamak/Romandaki Naturalist ögeler.. |
5 | Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü /Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler.. |
6 | Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü /okuduğunu anlamak/Tanpınar ve terkib |
7 | Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü/ Metafor/ Okur-yorum ilişkisi |
8 | Ahmet Hamdi Tanpınar- Saatleri Ayarlama Enstitüsü/Tanpınar ve Zaman |
9 | Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler.. |
10 | Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı.. |
11 | Aziz Nesin-İnsanlar Uyanıyor/Zamansız yazar olmak? |
12 | Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/Yazarın Yaşam çizelgesi üzerinden tarihi, sosyal, siyasi psikolojik değerlendirmeler.. |
13 | Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/Karakter analizleri, karakter isimleri ile kişilikler arası bağlantı.. |
14 | Attila İlhan-Zenciler Birbirine Benzemez/ Attila İlhan ve yazarın meselesi |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ödev ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Sunum ve Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |