Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Zihin Engelliler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Zihin Engelliler Öğretmenliği - Lisans EGT402 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Zorunlu 8 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Aydın, M 2005; Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara. Ilgar, L. 2005; Eğitim Yönetimi, Okul Yönetimi, Sınıf Yönetimi, Betaş Yayınları, İstanbul Memduhoğlu, H.B., Yılmaz, K. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara. Oktay, A. 2009; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Kriter Yayınları, İstanbul Şişman, M., Taşdemir, İ. 2008; Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk eğitim sistemi ve alt sistemlerini tanıma,
  • okul yönetimi ve temel süreçler bilgisi kazandırma
  • Türk Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini bilme
  • okul yönetiminin işleyişini tanıma
  • Türk eğitim sisteminin sorunlarını tartışma ve çözüm önerileri getirme
  • Okul ve okul yönetimine ilişkin kavram, ilke ve süreçleri bilir.
  • Know concepts, principles and processes of management of human resources.
  • Öğrenci özlük işlerine ait süreçleri bilir ve uygular
  • Know and implement works related to education and training.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk eğitim sisteminin genel yapısı.
2 Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri
3 Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
4 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri.
5 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı.
6 Yönetim bilimine giriş ve örgüt kavramı.
7 Yönetim teorileri.
8 Ara sınav
9 Yönetim süreçleri.
10 Yönetim süreçleri.
11 Okul örgütü ve yönetimi.
12 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri.
13 Okul yönetiminde öğrenci işleri.
14 Okul yönetiminde eğitim ve öğretim işleri.
15 Okul işletmesinin yönetimi.
16 Okula toplumsal katılım.
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Arasınav ve Hazırlığı 15 1 15
Final ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9