Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Fen Bilgisi Öğretmenliği MB301 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türk eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi; Mehmet ŞİŞMAN, İbrahim TAŞDEMİR; Pegem Akedemi Yayınevi, Ankara, 2008

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk eğitim sisteminin yapısını bilir.
  • Yönetim kuramları ve süreçlerini bilir.
  • 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir.
  • Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar.
  • Eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Okulun toplumsal işlevini bilir.
  • Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Sisteminin Oluşturulması
2 Türk Eğitim Sisteminin Yasal Temelleri
3 Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı
4 Türk Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri
5 Türk Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri
6 Eğitim Sistemimizde İnsani ve Fiziki Kaynaklar
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Yönetim Teorileri ve Süreçleri
10 Eğitimde Güncel Tartışmalar ve Projeler
11 Okul Örgütü ve Yönetimi
12 Okulda İnsan Kaynağının Önemi
13 Öğrenci Özlük İşleri
14 Eğitim ve Öğretim İle İlgili İşler
15 Okul İşletmesinin Yönetimi
16 Aile ve Toplumun Okula Katılımı
17 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 15 1 15
Ödev ve Hazırlığı 10 1 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 1 4 4
Rapor ve Hazırlığı 1 4 4
Arasınav ve Hazırlığı 8 1 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 10 1 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9