Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık MB301 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türk Eğitim Sistemi ve Etkili Okul Yönetimi (2016). (Ed. A.Bakioğlu), Ankara: Nobel

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk eğitim sisteminin yapısını bilir.
  • Yönetim kuramları ve süreçlerini bilir.
  • 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir.
  • Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar.
  • Eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Okulun toplumsal işlevini bilir.
  • Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim Sisteminin Oluşturulması
2 Eğitim sisteminin Yasal Temelleri
3 Eğitim Sisteminin Örgüt ve Yönetim Yapısı
4 Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri
5 Eğitim Sisteminde Öğretim Kademeleri
6 Eğitim sisteminde İnsani ve Fiziki Kaynaklar
7 Eğitimde Güncel Tartışma ve Projeler
8 Ara Sınav Haftası
9 Yönetim Teorileri ve Süreçleri
10 Okul ve Okul Yönetimi
11 İnsan Kaynağının Yönetimi
12 Öğrenci Özlük İşleri
13 Eğitim ve Öğretimle İlgili İşler
14 Okul İşletmesinin Yönetimi
15 Aile ve Toplumun Okula Katılımı
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 14 14
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 1 14 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 14 14
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 14 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9