Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği MB301 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Problem çözme, Beyin fırtınası

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

*Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Editör: Ayşen Bakioğlu, 2016, Nobel Akademik Yayıncılık *Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Editör: Servet Özdemir).Pegem A Yayıncılık

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk eğitim sisteminin yapısını bilir.
  • Yönetim kuramları ve süreçlerini bilir.
  • 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. 3. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir. 4. Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar. Okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili bilgileri öğrenir.
  • Eğitim sisteminin genel yapısını kavrar.
  • Eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Okulun toplumsal işlevini bilir.
  • Okul ve toplum arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Yönetim ve liderlik arasındaki ilişkiyi kavrar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve genel ilkeleri
2 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısı
3 Eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeler
4 Türk Eğitim Sisteminin örgüt yapısı
5 Türk Eğitim Sisteminin yönetim yapısı
6 Yönetim ve liderlik
7 Liderlik Kuramları
8 Ara Sınav Haftası
9 Yönetim süreçleri
10 Okul yönetimi
11 Okulda personel işleri
12 İşletmecilik ile ilgili işler
13 Öğrenci işleri
14 Okul-Toplum ilişkileri
15 Eğitime toplumsal katılım
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 3 42
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
ÖÇ9