Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7016 | Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 | EPO7016 | Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler | Seçmeli | 1 | 7,00 | 3 | 0 |
Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu alandaki gelişmelerin değerlendirilmesini amaçlamaktadır.
-
Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi, Türk eğitim sisteminin sorunlarının çeşitleri, yapıları, yaygınlıkları ve sorunlara ilişkin geliştirilen politikalar/önlemler üzerinde duran bir derstir. Ders Türk eğitim sistemi sorunlarına odaklanırken aynı zamanda uluslararası karşılaştırmaların da yapılacağı bir içeriğe sahiptir. Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi öğrencinin ulusal ve uluslararası raporları, konuyla ilgili araştırma alan yazınının incelendiği, sorunlar ve gelişmeler üzerine deneme yazılarının yazıldığı öğrenci etkinliklerini içerir.
1. Her öğrenci Türk eğitim sistemi sorunları ve/veya bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin 200 600 kelime arasında bir makale yazacak ve sınıfta sunacak/ paylaşılacak. 2. Her öğrenci bağımsız olarak veya grup halinde zihin haritası veya kavram haritası tekniğini kullanarak Türk eğitim sistemi sorunlarını (veya özelde bir sorun alanını) ortaya koyacaktır. 3. Her öğrenci bağımsız olarak veya grup halinde güncel eğitim sorunlarıyla ilgili olarak önceden belirlenmiş olan yayımlanmış raporu (veya konu/sorun alanını) inceleyerek sınıfa sunacak, rapor sınıfta tartışılacak ve değerlendirilecektir.
Yok
Türkçe
1. Çetinsaya, Gökhan (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası (Gözden geçirilmiş 2. Baskı). https://yolharitasi.yok.gov.tr/docs/YolHaritasi.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 2. YÖK (2014). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi ve Kurumsal Değerlendirme Raporu (17.03.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yok_degerlendirme adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 3. YÖK (2014). Yükseköğretimde Kalite İçin (27.06.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yuksekogretimde-kalite-icin adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 4. MEB (2013). 2012 Faaliyet Raporu. Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_07/31123903_meb_faaliyet_raporu_2012.pdf 5. MEB (2013). Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı: 2013 – 2017. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/25043741_zelyeteneklibireylerstratejiveuygulamaplan20132017.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 6. Özcan, Mustafa (2013). Okulda Üniversite: Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. Yayın No: TÜSİAD-T/2013-12/543, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Rapor-egitim-Aralik2013.pdf 7. Şirin, R. Selçuk ve Vatanartıran, Sinem (2014). PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye İçin Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri. Yayın No: TÜSİAD-T/2014-02/549, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-pisa-rapor-BASKI.pdf 8. TEDMEM RAPORLARI https://tedmem.org/yayinlar
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | 1. Hafta: Tanışma, dersin işlenişi ve görev bölümü |
2 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler |
3 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler |
4 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri |
5 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri |
6 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları |
7 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları . |
8 | Ara Sınav Dönemi |
9 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
10 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
11 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
12 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
13 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
14 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
15 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
16 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
17 | Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları. |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 2 | 30 | 60 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |