Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Tezli Yüksek Lisans - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Eğitim Bilimleri

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
EPO-Tezli Yüksek Lisans-2013 EPO7016 Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler Seçmeli 1 7,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu alandaki gelişmelerin değerlendirilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi, Türk eğitim sisteminin sorunlarının çeşitleri, yapıları, yaygınlıkları ve sorunlara ilişkin geliştirilen politikalar/önlemler üzerinde duran bir derstir. Ders Türk eğitim sistemi sorunlarına odaklanırken aynı zamanda uluslararası karşılaştırmaların da yapılacağı bir içeriğe sahiptir. Türk Eğitim Sisteminde Sorunlar ve Gelişmeler dersi öğrencinin ulusal ve uluslararası raporları, konuyla ilgili araştırma alan yazınının incelendiği, sorunlar ve gelişmeler üzerine deneme yazılarının yazıldığı öğrenci etkinliklerini içerir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

1. Her öğrenci Türk eğitim sistemi sorunları ve/veya bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin 200 600 kelime arasında bir makale yazacak ve sınıfta sunacak/ paylaşılacak. 2. Her öğrenci bağımsız olarak veya grup halinde zihin haritası veya kavram haritası tekniğini kullanarak Türk eğitim sistemi sorunlarını (veya özelde bir sorun alanını) ortaya koyacaktır. 3. Her öğrenci bağımsız olarak veya grup halinde güncel eğitim sorunlarıyla ilgili olarak önceden belirlenmiş olan yayımlanmış raporu (veya konu/sorun alanını) inceleyerek sınıfa sunacak, rapor sınıfta tartışılacak ve değerlendirilecektir.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Çetinsaya, Gökhan (2014). Büyüme, Kalite, Uluslararasılaşma: Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası (Gözden geçirilmiş 2. Baskı). https://yolharitasi.yok.gov.tr/docs/YolHaritasi.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 2. YÖK (2014). Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi ve Kurumsal Değerlendirme Raporu (17.03.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yok_degerlendirme adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 3. YÖK (2014). Yükseköğretimde Kalite İçin (27.06.2014). http://www.yok.gov.tr/web/guest/yuksekogretimde-kalite-icin adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 4. MEB (2013). 2012 Faaliyet Raporu. Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara. http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_07/31123903_meb_faaliyet_raporu_2012.pdf 5. MEB (2013). Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı: 2013 – 2017. http://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/25043741_zelyeteneklibireylerstratejiveuygulamaplan20132017.pdf adresinden 26.09.2014 tarihinde ulaşılmıştır. 6. Özcan, Mustafa (2013). Okulda Üniversite: Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. Yayın No: TÜSİAD-T/2013-12/543, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Rapor-egitim-Aralik2013.pdf 7. Şirin, R. Selçuk ve Vatanartıran, Sinem (2014). PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye İçin Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri. Yayın No: TÜSİAD-T/2014-02/549, İstanbul. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-pisa-rapor-BASKI.pdf 8. TEDMEM RAPORLARI https://tedmem.org/yayinlar

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türk eğitim sisteminin sorunlarını ve bu sorun alanlarındaki gelişmeleri bilir.
  • Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin raporları/araştırmaları eleştirel olarak değerlendirir.
  • Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere yönelik olarak somut verilere dayalı yazılar yazar.
  • Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere yönelik araştırma problemleri ortaya belirler ve bunu bir araştırma önerisi olarak yazar.
  • 5. Türk eğitim sisteminin sorunları ve bu sorun alanlarındaki gelişmeleri farklı ülkelerin eğitim sistemi sorunları ve gelişmeleri ile kıyaslar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 1. Hafta: Tanışma, dersin işlenişi ve görev bölümü
2 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler
3 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin kişisel değerlendirmeler
4 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri
5 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin rapor/araştırma incelemeleri
6 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları
7 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları .
8 Ara Sınav Dönemi
9 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
10 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
11 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
12 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
13 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
14 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
15 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
16 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.
17 Türk eğitim sisteminin sorunlarına ve bu sorun alanlarındaki gelişmelere ilişkin bireysel çalışma sunumları.

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 30 60
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 30 60
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 30 30
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 30 30
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5