Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Türkçe Öğretmenliği EGT1008 Türk Eğitim Tarihi Zorunlu 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akçay, R. (2006). Türk Eğitim Sistemi, Anı Yayıncılık, Ankara Başaran, İ. E. (1996). Türkiye Eğitim Sistemi, Yargıcı Matbaası, Ankara. Sarpkaya, R. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Türklerin Müslüman Olmadan Önceki Dönemlerde, Müslüman olduktan sonraki dönemlerde, Selçuklular döneminde ve Osmanlı Dönemindeki eğitimin Temel Özelliklerini
  • Eğitimde yenileşme hareketlerini anlayabilme
  • Tanzimat dönemi, I. ve II. Meşrutiyet ve Kurtuluş Savaşı dönemindeki eğitimin temel özelliklerini kavrayabilme.
  • Türkiye Cumhuriyeti eğitiminin temel özelliklerini değerlendirebilme
  • Eğitim tarihi ve geçmişi ile geleceği arasındaki ilişkileri anlayabilme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk Eğitim Sistemine Giriş
2 Merkezi ve Yerel Eğitim Örgütlenmeleri
3 Okul Yönetiminde Rol Oynayan Öğeler
4 Okul Yönetimi Süreçleri
5 Okul Öncesi Eğitim
6 İlköğretim Sistemi
7 Ders çalışma haftası
8 Ara sınav
9 Genel Ortaöğretim Sistemi
10 Mesleki-Teknik Eğitim Sistemi
11 Okul öncesi, İlköğretim ve Ortaöğretim Sistemlerinde Karşılaşılan Sorunlar
12 Yaygın Eğitim
13 Özel Eğitim
14 Hizmetiçi Eğitim
15 Yükseköğretim Sistemi
16 Konuların Genel Değerlendirmesi
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 10 1 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 30 1 30
Teorik Ders Saati 14 3 42
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5