Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - İngilizce Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
İngilizce Öğretmenliği - Lisans EGT306 Türk Eğitim Tarihi Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirilme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme.Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Koçer, H.A. (1987). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu Ve Gelişimi: Ankara. Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi: Ankara. Ergün, M. (1982). Atatürk Devri Türk Eğitimi: Ankara.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Türklerin Müslüman Olmadan Önceki Dönemlerde, Müslüman olduktan sonraki dönemlerde, Selçuklular döneminde ve Osmanlı Dönemindeki eğitimin Temel Özelliklerini anlayabilme.
  • Eğitimde yenileşme hareketlerini anlayabilme
  • Tanzimat dönemindeki 1. ve 2. meşrutiyet ve kurtuluş Şavaşı dönemindeki eğitimin temel özelliklerini kavrayabilme.
  • Türkiye cumhuriyeti eğitiminin temel özelliklerini değerlendirebillme
  • eğitim tarihi ve geçmişi ile geleceği arasındak,i ilişkileri anlar.
  • Öğrenciler Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri idrak eder
  • Öğrenciler Türk Eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar. (PÇ. 2-PÇ.9)
  • Kuruluşundan günümüze eğitimdeki değişmeleri ve gelişmeleri kavrar. (PÇ.2-PÇ.9)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim-Öğretim kavramları, tarih boyunca farklı kültürlerdeki kapsam ve anlam değişiklikleri
2 Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi
3 İslamiyet öncesi dönemde Türkleri etkileyen diğer kültürlerdeki eğitim faaliyetleri
4 Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim tarihindeki yeri
5 Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri
6 Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi
7 Osmanlılarda eğitimini idari teşkilatlanması, Vakıfların Türk eğitim tarihindeki yeri, Matbaanın Türk eğitim tarihindeki önemi, Avrupa’ya öğrenci gönderilmesi
8 Ara sınav
9 Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması
10 Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi
11 Tevhid-i Tedrisat, Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri
12 Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması
13 Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası
14 Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi
15 Değerlendirme
16 Çalışma
17 Final sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 24 1 24
Proje ve Hazırlığı 24 1 24

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8