Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği MB201 Türk Eğitim Tarihi Zorunlu 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

This course aims to study tradition of Turkish education in a historical perspective. Main movements, activities, personalities and institutions in Turkish history from the early period to contemporary world will be main subject of this course. Analysis, interpretation and discussion of educational movements and activities since Ottoman Empire. Historical and current perspectives on these movements and results of these works. Research and new ideas about the future educational reform studies.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Akyüz, Y. (2007). Türk Eğitim Tarihi: Ankara. Başgöz, İ. ve Wilson, H.E (1968). Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim ve Atatürk : Ankara Berkes, N. (2002). Türkiye'de Çağdaşlaşma: İstanbul Binbaşıoğlu, C. (1995). Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi: İstanbul Kaya, Y.K. (1974). İnsan Yetiştirme Düzenimiz: Ankara Koçer, H.A. (1987). Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi: Ankara. Öztürk, C. (1998). Türkiye'de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştiren Kurumlar: İstanbul

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, eğitim tarihi araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar
  • Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler.
  • Mezunlar, analiz yapabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk Eğitim Tarihi'nin dönemleri, amaç ve kapsamı.
2 İslamiyet'ten önceki dönemde eğitimin genel özellikleri
3 Türk İslam Devletleri'nde eğitim ve dönemin ünlü düşünürleri
4 Kuruluştan 18. yüzyıla kadar Osmanlı Devleti eğitim kurumlarının genel özellikleri
5 İlk yenilileşme hareketleri ve Tanzimat döneminde eğitimin genel özellikleri
6 I. ve II. Meşrutiyet Dönemi'nde eğitimin özellikleri, eğitimin yeniden yapılanması ve açılan okullar
7 Eğitime katkıda bulunan düşünürler: Satı Bey, Ethem Nejat, Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu
8 Ara Sınav (lar)
9 Cumhuriyetin ilk yıllarında reformlar: Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve Latin Harflerinin kabulü
10 Cumhuriyet Dönemi boyunca okulöncesi ve ilköğretimde yapılan reformlar
11 Cumhuriyet Dönemi boyunca ortaöğretim veyüksek öğretimde yapılan reformlar
12 Cumhuriyet Dönemi eğitiminin genel özellikleri (1970'den günümüze kadar yaşanan gelişmeler)
13 Cumhuriyet dönemi boyunca öğretmen yetiştirme alanında yaşanan değişimler
14 Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları
15 Cumhuriyet dönemi eğitim düşünürleri ve eğitime katkıları
16 dönem sonu sınavına hazırlık
17 dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 2 28
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5