Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği MB201 Türk Eğitim Tarihi Zorunlu 4 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

This course aims to study tradition of Turkish education in a historical perspective. Main movements, activities, personalities and institutions in Turkish history from the early period to contemporary world will be main subject of this course. Analysis, interpretation and discussion of educational movements and activities since Ottoman Empire. Historical and current perspectives on these movements and results of these works. Research and new ideas about the future educational reform studies.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi I-II-III. Cilt

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, eğitim tarihi araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler
  • Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar
  • Mezunlar, yaşam boyu öğrenme niteliği/davranışı edinirler.
  • Mezunlar, analiz yapabilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim tarihinin tanımı ve çalışma alanı
2 Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi
3 İslamiyet öncesi dönemde Türkleri etkileyen diğer kültürler
4 Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim tarihindeki yeri
5 Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri
6 Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi
7 Osmanlılarda eğitimini idari teşkilatlanması, Vakıfların Türk eğitim tarihindeki yeri, Matbaanın Türk eğitim tarihindeki önemi, Avrupa’ya öğrenci gönderilmesi
8 Ara Sınav Haftası
9 Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması
10 Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi
11 Tevhid-i Tedrisat, Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri
12 Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması
13 Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası
14 Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi
15 Genel Tekrar
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 5 10 50
Proje ve Hazırlığı 1 5 5
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 10 10
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5