Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Matematik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans MB3005 Türk Eğitim Tarihi Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk eğitim geleneğini tarihsel bir perspektif içinde incelemeyi amaçlamaktadır. Erken dönemden günümüze Türk tarihindeki belli başlı akımlar, faaliyetler, kişiler ve kurumlar bu dersin ana konusunu oluşturacaktır. Osmanlı Devleti'nden günümüze eğitim har

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi

Dersin Web Sayfası

https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/Matematik%20%C3%96%C4%9Fretmenli%C4%9Fi/MB3005-84844-5649

Öğrenme Çıktıları

  • Eğitim tarihinin tanımını yapar, kapsamını ve çalışma alanlarını açıklar.
  • İslamiyet öncesi ve sonrası Türk eğitim tarihini karşılaştırarak kültürel etkileri değerlendirir.
  • Karahanlılar, Selçuklular, Anadolu Beylikleri ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim kurumlarını, uygulamalarını ve düşünürlerin katkılarını analiz eder.
  • Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte eğitimdeki değişim ve süreklilikleri yorumlar.
  • Cumhuriyet döneminde öğretim politikaları, reformlar ve öğretmen yetiştirme uygulamalarını değerlendirir.
  • Türk eğitim tarihindeki önemli şahsiyetlerin, kurumların ve uygulamaların günümüz eğitim sistemiyle ilişkisini tartışır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Eğitim tarihinin tanımı ve çalışma alanı
2 Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi
3 Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi (2)
4 Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim tarihindeki yeri
5 Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri
6 Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri (2)
7 Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi (1)
8 Ara Sınav
9 Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi (2)
10 Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması
11 Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi
12 Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi (2)
13 Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması (1)
14 Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması (2)
15 Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası
16 Cumhuriyet Döneminde eğitimin genel yapısı
17 final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 10 20
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 15 15
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6