Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | MB3005 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Matematik Öğretmenliği - Lisans | MB3005 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.
-
Türk eğitim geleneğini tarihsel bir perspektif içinde incelemeyi amaçlamaktadır. Erken dönemden günümüze Türk tarihindeki belli başlı akımlar, faaliyetler, kişiler ve kurumlar bu dersin ana konusunu oluşturacaktır. Osmanlı Devleti'nden günümüze eğitim har
Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme
Yok
Türkçe
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi
https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/Matematik%20%C3%96%C4%9Fretmenli%C4%9Fi/MB3005-84844-5649
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim tarihinin tanımı ve çalışma alanı |
2 | Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi |
3 | Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi (2) |
4 | Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim tarihindeki yeri |
5 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri |
6 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri (2) |
7 | Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi (1) |
8 | Ara Sınav |
9 | Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi (2) |
10 | Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması |
11 | Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi |
12 | Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi (2) |
13 | Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması (1) |
14 | Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması (2) |
15 | Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası |
16 | Cumhuriyet Döneminde eğitimin genel yapısı |
17 | final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 |