Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB3005 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Resim-İş Öğretmenliği - Lisans | MB3005 | Türk Eğitim Tarihi | Zorunlu | 5 | 3,00 | 2 | 0 |
İslamiyet öncesinden günümüze kadar Türk Eğitiminin düşünürleri, eğitim kurumları, öğretmen yetiştirme, eğitim mekanları ile ilgili bilgi birikiminin ortaya çıkarılarak tartışılması.
-
Türk eğitim geleneğini tarihsel bir perspektif içinde incelemeyi amaçlamaktadır. Erken dönemden günümüze Türk tarihindeki belli başlı akımlar, faaliyetler, kişiler ve kurumlar bu dersin ana konusunu oluşturacaktır. Osmanlı Devleti'nden günümüze eğitim hareket ve etkinliklerinin analizi, yorumlanması ve tartışılması. Bu hareketlere ve bu çalışmaların sonuçlarına tarihsel ve güncel bakış açıları. Gelecekteki eğitim reformu çalışmaları hakkında araştırma ve yeni fikirler.
Anlatım, tartışma, sunum, rapor hazırlama, film ve video izleme
Yok
Türkçe
-
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim tarihinin tanımı ve çalışma alanı |
2 | Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi |
3 | İslamiyet öncesi dönemde Türkleri etkileyen diğer kültürler |
4 | Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim tarihindeki yeri |
5 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri |
6 | Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi |
7 | Osmanlılarda eğitimini idari teşkilatlanması, Vakıfların Türk eğitim tarihindeki yeri, Matbaanın Türk eğitim tarihindeki önemi, Avrupa’ya öğrenci gönderilmesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması |
10 | Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkisi |
11 | Tevhid-i Tedrisat, Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri |
12 | Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması |
13 | Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası |
14 | Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi |
15 | Genel Tekrar |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
ÖÇ1 | ||||||||||||||||
ÖÇ2 | ||||||||||||||||
ÖÇ3 | ||||||||||||||||
ÖÇ4 | ||||||||||||||||
ÖÇ5 |