Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih - Lisans | TAR3062 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2022 - Tarih - Lisans | TAR3062 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Türk eğitim tarihi sürecinde modern eğitime geçişin evreleri, bu süreçte yapılan uygulamalar, açılan okullar ve bu okulların açılış ve işleyişinde öncü rolü oynayan eğitimci şahsiyetler, modern eğitimin Türkiye'ye katkılarının verilmesi.
-
Klasik dönemde Osmanlı eğitimi, Eğitimde modernleşme sürecinin başlaması, III. Selim döneminde eğitim faaliyetleri, Mühendishane-i Bahri-i Hümayun, Mühendishane-i Berri-i Hümayun, II. Mahmut dönemi eğitim faaliyetleri, Mekteb-i Ulum-ı Edebiyye, İlköğretim Mecburiyeti, Mekteb-i Tıbbiye, Mekteb-i Harbiye, Tanzimatçı devlet adamlarının modern eğitim hakkındaki düşünceleri, uygulanan eğitim yöntemleri, Eğitimde modernleşme çerçevesinde merkezileşme çabaları, Maarif Nezareti'nin kuruluşu, Mekteb-i Sultani ve Türk eğitim tarihi açısından önemi, Maarif-i Umumiye nizamnamesi sonrası İptidai ve Rüşdiye mektepleri.
Öğretim üyesi, haftalık programa paralel olarak, dersini sunar, öğrenciler kendilerine daha önce tevdi edilen kitap ve makalelerden ders ile ilgili merak ettikleri, anlayamadıkları hususları sorarlar ve bu suallere cevaplar verilir.
Yok
Türkçe
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, İstanbul 2010, Osman Nuri Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul 1977. Hasan Ali Koçer, Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu, Ankara 1991. Yasemin Tümer Erdem, II. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'e Kızların Eğitimi, Ankara 2013.
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Eğitim tarihi ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi |
2 | Klasik dönemde Osmanlı eğitimi, Osmanlı Medreseleri ve Saray okulları |
3 | Eğitimde modernleşme sürecinin başlaması, |
4 | III. Selim döneminde eğitim faaliyetleri, Mühendishane-i Bahri-i Hümayun, Mühendishane-i Berri-i Hümayun, |
5 | II. Mahmut dönemi eğitim faaliyetleri, Mekteb-i Ulum-ı Edebiyye, İlköğretim Mecburiyeti, Mekteb-i Tıbbiye, Mekteb-i Harbiye, |
6 | Tanzimatçı devlet adamlarının modern eğitim hakkındaki düşünceleri, uygulanan eğitim yöntemleri, |
7 | Eğitimde modernleşme çerçevesinde merkezileşme çabaları, Maarif Nezareti'nin kuruluşu ve Maarif-i Umumiye Nizamnamesi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Maarif-i Umumiye nizamnamesi sonrası ilköğretim |
10 | Maarif-i Umumiye nizamnamesi sonrası ortaöğretim |
11 | Mekteb-i Sultani ve Türk eğitim tarihi açısından önemi, |
12 | Maarif-i Umumiye nizamnamesi sonrası öğretmen yetiştirme |
13 | Meslek okulları |
14 | Darülfünun ve yüksek öğretim |
15 | Osmanlılarda Kızların Eğitimi |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Arasınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
Final ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |