Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | TDE3078 | Türk Halk Edebiyatı II | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Türkçe Öğretmenliği | TDE3078 | Türk Halk Edebiyatı II | Zorunlu | 6 | 3,00 | 2 | 0 |
Türk halk edebiyatıyla ilgili, dersin içeriğinde belirtilen hususlarda bilgi sahibi olup onları sevme ve onlardan alanlarında faydalanabilme becerisi geliştirir.
-
Geleneksel Türk edebiyatı sözlü olarak gelenekte yaşayan şiir türkü hikaye tiyatro oyun masal türleridir.
sözlü anlatım dramatize edilerek anlatım kurgulama ve üst metin yoluyla anlatım bilgisayar ve sese cihazı gezi gözlem
Yok
Türkçe
Abdurrahman Güzel, Dinî Ve Tasavvufî Türk Edebiyatı, Ank.2004. Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif yapısı. Bahaaddin Ögel, Türk Mitolojisi, Ank. Dursun Yıldırım, Türk Bitiği, Ank.1998. Feyzi Halıcı, Aşıklık Geleneği ve Günümüz Halk Şairleri, Ank.1992. M. Fuad Köprülü, Sazşairlari, Ank.1962. M. Fuad Köprülü,Türk Edebiyatında İlk mutasavvıflar, Ank.1991. Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı, Umay Günay , Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ank. 1986.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Aşık tarzı edebiyat hakkında genel bilgi. |
2 | Aşık tarzı edebiyatın temsilcilerinden örneklerle konun pekiştiirlmesi. |
3 | Türk Tasavvuf edebiyatı hakkında bilgi. |
4 | Türk Tasavvuf edebiyatının temsilcilerinden örnekler. |
5 | Türk destanlarının (epope ve legende) tarihî olarak incelenmesi. |
6 | Türk destanlarının (epope ve legende) tarihî olarak incelenmesi. |
7 | Dede Korkut metinlerinin çeşitli açılardan tahlil edilmesi. |
8 | ders çalışma haftası |
9 | ara sınav |
10 | Dede Korkut'a devam. |
11 | Efsanelerin örnekler yoluyla anlatılması. |
12 | Masalların örnek metinlerle anlatılarak incelenmesi. |
13 | Masallara devam. |
14 | Fıkra Türünün incelenmesi. |
15 | Fıkra Türünün incelenmesi. |
16 | Genel değerlendirme. |
17 | ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |