Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Türkçe Öğretmenliği TDE3078 Türk Halk Edebiyatı II Zorunlu 6 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk halk edebiyatıyla ilgili, dersin içeriğinde belirtilen hususlarda bilgi sahibi olup onları sevme ve onlardan alanlarında faydalanabilme becerisi geliştirir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Geleneksel Türk edebiyatı sözlü olarak gelenekte yaşayan şiir türkü hikaye tiyatro oyun masal türleridir.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

sözlü anlatım dramatize edilerek anlatım kurgulama ve üst metin yoluyla anlatım bilgisayar ve sese cihazı gezi gözlem

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Abdurrahman Güzel, Dinî Ve Tasavvufî Türk Edebiyatı, Ank.2004. Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif yapısı. Bahaaddin Ögel, Türk Mitolojisi, Ank. Dursun Yıldırım, Türk Bitiği, Ank.1998. Feyzi Halıcı, Aşıklık Geleneği ve Günümüz Halk Şairleri, Ank.1992. M. Fuad Köprülü, Sazşairlari, Ank.1962. M. Fuad Köprülü,Türk Edebiyatında İlk mutasavvıflar, Ank.1991. Muharrem Ergin, Dede Korkut Kitabı, Umay Günay , Aşık Tarzı Şiir Geleneği ve Rüya Motifi, Ank. 1986.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Sözlü ürünlerin özelliklerini sanat yapısını öğrenmek
  • Sözlü ürünlerin özelliklerini ve halk dilini öğrenmek
  • Türkçe öğretimine uygun malzemeleri ve kaynakları kullanabilme becerisi
  • Hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirme becerisi.
  • Sosyal sorumluluk bilinciyle, yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler tasarlama ve uygulama becerisi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Aşık tarzı edebiyat hakkında genel bilgi.
2 Aşık tarzı edebiyatın temsilcilerinden örneklerle konun pekiştiirlmesi.
3 Türk Tasavvuf edebiyatı hakkında bilgi.
4 Türk Tasavvuf edebiyatının temsilcilerinden örnekler.
5 Türk destanlarının (epope ve legende) tarihî olarak incelenmesi.
6 Türk destanlarının (epope ve legende) tarihî olarak incelenmesi.
7 Dede Korkut metinlerinin çeşitli açılardan tahlil edilmesi.
8 ders çalışma haftası
9 ara sınav
10 Dede Korkut'a devam.
11 Efsanelerin örnekler yoluyla anlatılması.
12 Masalların örnek metinlerle anlatılarak incelenmesi.
13 Masallara devam.
14 Fıkra Türünün incelenmesi.
15 Fıkra Türünün incelenmesi.
16 Genel değerlendirme.
17 ders çalışma haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 16 1 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 28 1 28
Teorik Ders Saati 14 2 28
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5