Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi - Türk Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2022 - Türk Dili ve Edebiyatı - Lisans TDE3081 Türk Halk Masalları Seçmeli 5 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Öğrenciye Türk masallarını türsel özellikleri, konuları, anlatıcıları, anlatım ortamları ve işlevleri üzerinden öğretmek; masal türünün kökeni ve yayılışıyla ilgili görüşleri kavratmak; masal örnekleri üzerinden masalların insan ve kültür bağlamında nasıl yorumlanabileceği hakkında fikir vermek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk Halk Masalları

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, tanımlama

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, (ed. M. Öcal Oğuz), 14. b., Ankara 2017. P. Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Ankara 2013. P. Naili Boratav, Zaman Zaman İçinde, İstanbul 2009. P. Naili Boratav, Az Gittik Uz Gittik, İstanbul 2006. Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Ankara 2017. V. Propp, Masalın Biçimbilimi, (çev. M.Rifat-S. Rifat), İstanbul 1985. Mark Azadovski, Sibirya’dan Bir Masal Anası, (çev. İlhan Başgöz), Ankara 2002.

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğrenci, anlatı türlerinden biri olan masalın yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur (PÇ: 1). Öğrenci, masal türünü öğrenerek masalın günümüzdeki izlerini araştırabilir (PÇ: 8). Öğrenci, masalları biçim ve içerik yönünden inceleyebilir (PÇ: 12). Öğrenci, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilir (PÇ: 2). Öğrenci, masal tiplerini betimleyebilecek bilgiye sahip olacaktır. (PÇ: 8).
  • Öğrenci, masal türünü öğrenerek masalın günümüzdeki izlerini araştırabilir (PÇ: 8).
  • Öğrenci, masalları biçim ve içerik yönünden inceleyebilir (PÇ: 12).
  • Öğrenci, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilir (PÇ: 2).
  • Öğrenci, masal tiplerini betimleyebilecek bilgiye sahip olacaktır. (PÇ: 8).

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Masalın Tanımı, Türsel ve İşlevsel Özellikleri
2 Masalların Kökenine Dair Görüşler
3 Masalın Diğer Anlatı Türleriyle İlişkileri
4 Masalın Anlatıcısı, Anlatımı, Anlatım Ortamları ve Dinleyicisi
5 Türk Masalları Üzerine Yapılan Çalışmalar
6 Masal İnceleme Yöntemleri: Karşılaştırma Yöntemi
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav Haftası
9 Performans Kuramı ve Masallar
10 Psikanalatik Çözümleme ve Masallar
11 Hayvan Masalları
12 Keloğlan/Tastarakay/Keçel Oğlan Masalları
13 Olağanüstü Masallar
14 Gerçekçi Masallar
15 İstanbul Masalları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 7 5 35
Arasınav ve Hazırlığı 7 5 35
Final ve Hazırlığı 7 6 42

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi