Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Biyoloji Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Biyoloji Öğretmenliği GK164 Türk Halk Oyunları Seçmeli 3 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk halk oyunları ve yöresel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Folklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılam

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yapma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Folklorun tanımı yapılır.
  • Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları yapılır ve örneklendirilir.
  • Oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğretimi yapılır.
  • Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğretimi yapılır.
  • Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Folklorun tanımı
2 Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları
3 Yöresel figürler
4 Yöresel figürler
5 Bar türü yöresel figür
6 Halay ve kaşık türü yöresel figür
7 Horon ve karşılama türü yöresel figür
8 Ara sınav
9 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
10 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
11 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
12 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
13 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
14 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
15 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
16 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri uygulamaları
17 Dönem sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5