Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği GK164 Türk Halk Oyunları Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk halk oyunları ve yöresel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Folklorun tanımı; ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları; halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğrenme, halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılam

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yapma

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

- Ders notları - Ötken, N. (2017). Türk Halk Oyunları'nda Hareket Analizi. İstanbul. Yalın Yayıncılık. - Kaplan, M. ve Emekçioğlu, İ. (2001). Türk Halk Oyunları. Esin Yayınları.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Folklorun tanımı yapılır.
  • Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları yapılır ve örneklendirilir.
  • Oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları, yöresel figürler, bar türü yöresel figür öğretimi yapılır.
  • Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme, horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme, zeybek türü yöresel figür öğretimi yapılır.
  • Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar; halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları hakkında bilgi sahibi olurlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Folklorun tanımı
2 Ritim ve algılama çalışmaları, oyun ve halk oyunu- figür çalışmaları
3 Halk oyunlarında yöresel farklılıklar figür çalışmaları
4 Yöresel figürler
5 Bar türü yöresel figür öğrenme
6 Halay ve kaşık türü yöresel figür öğrenme
7 Horon ve karşılama türü yöresel figür öğrenme
8 Zeybek türü yöresel figür öğrenme
9 Ara Sınav
10 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar
11 Öğrenilen oyunların, tavrı ve oynanış şekilleri hakkında çalışmalar İ
12 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
13 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
14 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
15 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
16 Halk oyunlarının sahnelenmesi, sahneleme türleri ve farklılıkları
17 Final Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 2 20
Proje ve Hazırlığı 10 2 20
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 2 10
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 7 2 14
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5