Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Sınıf Öğretmenliği SEAE162 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk kültüründe yer alan çocukların toplum içerisindeki yeri, toplumun çocuğa bakış açısı ve çocuğa eğitimin nasıl verildiğine dair genel bilgilerin verilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk kelimesinin anlamı ve tarihte Türkler İslamiyet’ten önceki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri İslamiyet’ten önceki Türk toplulukları, devletleri, çocuk ve eğitime bakış açıları İslamiyet’ten önceki dönemlere ait destanlarda hikayelerde yaşam biçimlerinin çocuklara anlatımı İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuk oyunları ve eğitime etkisi İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda cinsiyet değerlendirmesi İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda ad koyma diş çıkarma vs törenler ve eğitime etkisi Ara sınav İslamiyetin kabulünden sonraki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri İslamiyetin ve Türk kültürünün aileye çocuğa bakıışı Karahanlılarda ve Selçuklularda aile çocuk Osmanlı devletinde aile çocuk Cumhuriyetin ilk yıllarında döneminde aile ve çocuk Günümüz Türkiye’sinde aile çocuk Dersin genel değerlendirmesinin yapılması

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma, Soru Cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Türk Eğitim Tarihi, Yahya Akyüz Türk Kültür Tarihi, Cemil Öztürk Eğitim Sosyolojisi, Mahmut Tezcan

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Çocuğun Türk toplumunda nasıl büyüdüğünü belirler,
  • Toplum içerisinde nasıl bir kişilik kazandığını ortaya koyar
  • Türk kültürü içerisinde çocuğa nasıl bir eğitim verildiği hakkında bilgi sahibi olur.
  • Türk kültüründe çocuk büyütmede ailenin rolü hakkında bilgi sahibi olur.
  • Toplum içerisinde nasıl bir kişilik kazandığını ortaya koyar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Türk kelimesinin anlamı ve tarihte Türkler
2 İslamiyet’ten önceki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri
3 İslamiyet’ten önceki Türk toplulukları, devletleri, çocuk ve eğitime bakış açıları
4 İslamiyet’ten önceki dönemlere ait destanlarda hikayelerde yaşam biçimlerinin çocuklara anlatımı
5 İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuk oyunları ve eğitime etkisi
6 İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda cinsiyet değerlendirmesi
7 İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda ad koyma diş çıkarma vs törenler ve eğitime etkisi
8 Ara Sınav Haftası
9 İslamiyetin kabulünden sonraki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri
10 İslamiyetin ve Türk kültürünün aileye çocuğa bakıışı
11 Karahanlılarda ve Selçuklularda aile çocuk
12 Osmanlı devletinde aile çocuk
13 Cumhuriyetin ilk yıllarında döneminde aile ve çocuk
14 Günümüz Türkiye’sinde aile çocuk
15 Dersin genel değerlendirmesinin yapılması
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 2 20 40
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 1 10 10
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 10 10
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 20 20
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5