Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE162 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Sınıf Öğretmenliği | SEAE162 | Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı Türk kültüründe yer alan çocukların toplum içerisindeki yeri, toplumun çocuğa bakış açısı ve çocuğa eğitimin nasıl verildiğine dair genel bilgilerin verilmesidir.
-
Türk kelimesinin anlamı ve tarihte Türkler İslamiyet’ten önceki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri İslamiyet’ten önceki Türk toplulukları, devletleri, çocuk ve eğitime bakış açıları İslamiyet’ten önceki dönemlere ait destanlarda hikayelerde yaşam biçimlerinin çocuklara anlatımı İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuk oyunları ve eğitime etkisi İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda cinsiyet değerlendirmesi İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda ad koyma diş çıkarma vs törenler ve eğitime etkisi Ara sınav İslamiyetin kabulünden sonraki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri İslamiyetin ve Türk kültürünün aileye çocuğa bakıışı Karahanlılarda ve Selçuklularda aile çocuk Osmanlı devletinde aile çocuk Cumhuriyetin ilk yıllarında döneminde aile ve çocuk Günümüz Türkiye’sinde aile çocuk Dersin genel değerlendirmesinin yapılması
Anlatım, Örnek Olay İncelemesi, Tartışma, Soru Cevap
Yok
Türkçe
Türk Eğitim Tarihi, Yahya Akyüz Türk Kültür Tarihi, Cemil Öztürk Eğitim Sosyolojisi, Mahmut Tezcan
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türk kelimesinin anlamı ve tarihte Türkler |
2 | İslamiyet’ten önceki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri |
3 | İslamiyet’ten önceki Türk toplulukları, devletleri, çocuk ve eğitime bakış açıları |
4 | İslamiyet’ten önceki dönemlere ait destanlarda hikayelerde yaşam biçimlerinin çocuklara anlatımı |
5 | İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuk oyunları ve eğitime etkisi |
6 | İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda cinsiyet değerlendirmesi |
7 | İslamiyet’ten önceki dönemlerde çocuklarda ad koyma diş çıkarma vs törenler ve eğitime etkisi |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | İslamiyetin kabulünden sonraki dönemde Türklerde sosyal yapı ve aile tipleri |
10 | İslamiyetin ve Türk kültürünün aileye çocuğa bakıışı |
11 | Karahanlılarda ve Selçuklularda aile çocuk |
12 | Osmanlı devletinde aile çocuk |
13 | Cumhuriyetin ilk yıllarında döneminde aile ve çocuk |
14 | Günümüz Türkiye’sinde aile çocuk |
15 | Dersin genel değerlendirmesinin yapılması |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 |