Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE161 | Türk Müziği Çok Seslendirme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Müzik Öğretmenliği | MZAE161 | Türk Müziği Çok Seslendirme | Seçmeli | 3 | 4,00 | 2 | 0 |
Türk müziği çok seslendirme dersi aşağıda yer alan çalışma konularını kapsar; Öğretmen adaylarına Türk müziğinin dikey ve yatay çok seslendirme yönünden temel özellikleri, çok seslendirme uygulamaları. Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları yaptırarak, Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini ve geleneksel sanat müziği ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre nasıl çok seslendirebileceğini göstererek, onların da yazmalarını sağlamaktır.
-
Türk müziği çokseslendirme dersi aşağıda yer alan çalışma konularını kapsar; Türk müziğinin dikey çokseslendirme yönünden temel özellikleri. Türk müziğinde dikey çokseslendirme uygulamaları. Türk müziğinin yatay çokseslendirme yönünden temel özellikleri. Türk müziğinde yatay çokseslendirme uygulamaları. Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları.
Anlatım, Örnekleme, Analiz etme, Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans
Yok
Türkçe
Çağdaş Türk Bestecilerinin Nota albümleri (Özellikle Koro, piyano ve piyano eşlikli türkü albümleri) Kemal İlerici – Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi Muammer Sun – Kır Çiçekleri Necdet Levent – Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni Necdet Levent – Türk ve Batı Müziği Ezgilerde Çokseslilik Yöntemi TRT Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Nota ve CD Arşivi Atınç Emnalar - Türk Halk Müziği ve Nazariyatı İsmail Hakkı Özkan -Türk Musıkisi Nazariyatı ve Usulleri
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Konuyla ilgili temel bilgiler: Dörtlü armoni çalışmalarına giriş |
2 | Türk Halk müziği ve Türk Sanat müziği makam/dizilerinin gözden geçirilmesi |
3 | Üç sesli “Dörtlü Akorlar”ın kuruluşu, çevrimleri ve dört partili olarak yazılması |
4 | Üç sesli “Dörtlü Akorlar”ın birbirine bağlanışları (ikili, üçlü ve dörtlü bağlanışlar) |
5 | Dörtlü akorlarda katlama ve eksiltmeler |
6 | Geçişler ; I ve III. derece akorlarının yürüyüşleri (Hüseyni bir ezgi üzerinde gösterme) |
7 | Tam ve kırık kalışlar, kalıp yürüyüşler |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Modülasyon (Bir makamdan diğer makama geçiş yapma) |
10 | Verilen bir ezgiye ikinci ses yazma (Hüseyni, kürdi ve hicaz ezgi üzerinde çalışma) |
11 | Üç ve dört partili uygulama (Hüseyni, kürdi ve hicaz ezgi üzerinde çalışma) |
12 | Çağdaş Türk bestecilerinin koro, piyano ve piyano eşlikli halk ezgileri üzerinde incelemeler |
13 | Seçilecek bir halk ezgisini iki seslendirme |
14 | Seçilecek bir halk ezgisini koro için düzenleme |
15 | Seçilecek bir halk ezgisine dörtlü akorları kullanarak piyano eşliği yazma |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Teorik Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |