Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Müzik Öğretmenliği MZAE161 Türk Müziği Çok Seslendirme Seçmeli 3 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk müziği çok seslendirme dersi aşağıda yer alan çalışma konularını kapsar; Öğretmen adaylarına Türk müziğinin dikey ve yatay çok seslendirme yönünden temel özellikleri, çok seslendirme uygulamaları. Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları yaptırarak, Okul müzik eğitiminde kullanılan halk ezgilerini ve geleneksel sanat müziği ezgilerini dörtlü armoni sistemine göre nasıl çok seslendirebileceğini göstererek, onların da yazmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türk müziği çokseslendirme dersi aşağıda yer alan çalışma konularını kapsar; Türk müziğinin dikey çokseslendirme yönünden temel özellikleri. Türk müziğinde dikey çokseslendirme uygulamaları. Türk müziğinin yatay çokseslendirme yönünden temel özellikleri. Türk müziğinde yatay çokseslendirme uygulamaları. Türk müziği eserleri üzerinde armonik yönden inceleme çalışmaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, Örnekleme, Analiz etme, Teknik çalışma, Karşılaştırma, Seminer Hazırlığı, Performans

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çağdaş Türk Bestecilerinin Nota albümleri (Özellikle Koro, piyano ve piyano eşlikli türkü albümleri) Kemal İlerici – Bestecilik Bakımından Türk Müziği ve Armonisi Muammer Sun – Kır Çiçekleri Necdet Levent – Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni Necdet Levent – Türk ve Batı Müziği Ezgilerde Çokseslilik Yöntemi TRT Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği Nota ve CD Arşivi Atınç Emnalar - Türk Halk Müziği ve Nazariyatı İsmail Hakkı Özkan -Türk Musıkisi Nazariyatı ve Usulleri

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • THM ve TSM makam ve dizilerinin özelliklerini bilir ve uygular. Dörtlü akorların kuruluşunu bilir ve öğrenilen makam dizileri üzerinde uygular.
  • Sınıfta hüseyni dizisi üzerinde yapılan ikili, üçlü ve dörtlü bağlanışları diğer diziler üzerinde uygular.
  • Bir halk ezgisini nasıl çok seslendireceğini sınıfta öğrenir ve diğer ezgiler üzerinde uygular.
  • Tam ve kırık kalışlar ve kalıp yürüyüşleri nasıl yapıldığını bilir ve piyanoda çalarSınıfta hüseyni dizisi üzerinde yapılan ikili, üçlü ve dörtlü bağlanışları diğer diziler üzerinde uygular. 4
  • Dörtlü armonilerle bir halk ezgisine piyano eşliği nasıl yazılacağını öğrenir, bunu diğer ezgiler üzerinde uygular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Konuyla ilgili temel bilgiler: Dörtlü armoni çalışmalarına giriş
2 Türk Halk müziği ve Türk Sanat müziği makam/dizilerinin gözden geçirilmesi
3 Üç sesli “Dörtlü Akorlar”ın kuruluşu, çevrimleri ve dört partili olarak yazılması
4 Üç sesli “Dörtlü Akorlar”ın birbirine bağlanışları (ikili, üçlü ve dörtlü bağlanışlar)
5 Dörtlü akorlarda katlama ve eksiltmeler
6 Geçişler ; I ve III. derece akorlarının yürüyüşleri (Hüseyni bir ezgi üzerinde gösterme)
7 Tam ve kırık kalışlar, kalıp yürüyüşler
8 Ara Sınav Haftası
9 Modülasyon (Bir makamdan diğer makama geçiş yapma)
10 Verilen bir ezgiye ikinci ses yazma (Hüseyni, kürdi ve hicaz ezgi üzerinde çalışma)
11 Üç ve dört partili uygulama (Hüseyni, kürdi ve hicaz ezgi üzerinde çalışma)
12 Çağdaş Türk bestecilerinin koro, piyano ve piyano eşlikli halk ezgileri üzerinde incelemeler
13 Seçilecek bir halk ezgisini iki seslendirme
14 Seçilecek bir halk ezgisini koro için düzenleme
15 Seçilecek bir halk ezgisine dörtlü akorları kullanarak piyano eşliği yazma
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 14 2 28
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 4 4 16
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 2 28
Teorik Ders Saati 2 2 4
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5