Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Okul Öncesi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Okul Öncesi Öğretmenliği GK168 Türk Sanatı Tarihi Seçmeli 2 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

İnsanoğlunun tarih boyunca kurduğu uygarlıkların gelişim ve değişim süreci ile bu uygarlık sürecine bağlı olarak sanatın tarihi dersin konusunu oluşturur. Öğretmen adaylarını uygarlık tarihi ve buna bağlı olarak sanat tarihi hakkında bilgilendirilme.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

İlkçağdan günümüze kadar var olan uygarlıklar ve bu uygarlıkların ortaya koydukları sanat eserleri üzerinden incelenmesi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

görsellerle anlatım, tartışma, müze ve galeri ziyaretleri

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1979. Celal Esad Arseven, Türk Sanatı, Cem Yayınevi, İstanbul. Derman Bayladı, Efsaneler Dünyasında Anadolu, İstanbul: Say Yayınevi (2. Basım), 2000. E.H. Gombrich, Sanat ve Yanılsama, Çev: Ahmet Cemal, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. E.H. Gombrich, Sanatın Öyküsü, Çev: Bedrettin Cömert, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Ekrem Memiş Prof. Dr. Eski Çağ Türkiye Tarihi, Konya: Çizgi Kitabevi yayınları (3. Basım), 2001. George Basalla, Teknolojinin Evrimi, Çev: Cem Soydemir, Ankara: Tübitak Yayını (4. Baskı), 1996. George Thomson, Tarih Öncesi Ege, Çev: Celal Üster, İstanbul: Payel Yayınları (3. Baskı), 1995. Gordon Childe, Kendini Yaratan İnsan, Çev: Filiz Ofluoğlu, İstanbul: Varlık Yayınları (3. Basım), 1988. Gordon Childe, Tarihte Neler Oldu, Çev: Mete Tunçay-Alaeddin Şenel, İstanbul: Alan Yayıncılık, 1982. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Cevat Çapan, Sadi Öziş, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1982. Server Tanilli, Uygarlık tarihi Ders Notları, Yalkın ofset matbaası, İstanbul, 1979. Server Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, İstanbul: Say Yayınları, 1989. Sezer Tansuğ, Türk Resminde Yeni Dönem, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1988.

Dersin Web Sayfası

Yok

Öğrenme Çıktıları

  • Bir sanat eserini eleştirebilir.
  • Sanat ve yaratıcı düşünce arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Uygarlıkla ve kültür kavramını bilir.
  • Uygarlıkla sanat arasındaki ilişkiyi kavrar.
  • Uygarlıklarlıkların gelişimini bilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 uygarlık kavramı
2 ilkçağ uygarlığı ve sanatı yaz. mezapotamya
3 ilkçağ uygarlığı ve sanatı
4 Yunan ve Batı Roma Uygarlıkları, Sanatı / Resim, heykel, mimari
5 Ortaçağ Uygarlığı-Bizans ve ortaçağda sanat. Mozaik, fresk, minyatür, ikona
6 Orta Asya Türk Uygarlıkları ve Sanatı, Doğu Uygarlığı ve Felsefesi, • Minyatür, Hat ve Tezhip Sanatları
7 Batı Uygarlığında Feodalitenin Doğuşu, Şehirlerin ve Ticaretin Uyanışı – Burjuvazinin Doğuşu
8 Ara Sınav Haftası
9 Yeniçağ ve Rönesanas
10 Yeniçağ ve Barok
11 Yakınçağ Fransız Devrimi Nedenleri ve sonuçları
12 Yakınçağ ve sanat akımları
13 Sanayi devrimi ve sonuçları 19.yy. sanat akımları
14 Selçuklu Sanatı Osmanlı Sanatı
15 MODERNİZM, Klasik Demokrasiden Sosyal Demokrasiye Geçiş, Günümüz Sanat Akımları
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 2 1 2
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 14 2 28
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 14 1 14
Teorik Ders Saati 1 3 3
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5