Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Mütercim-Tercümanlık (Fransızca)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Mütercim-Tercümanlık (Fransızca) - Lisans TDE224 Türk Tiyatro Tarihi Seçmeli 6 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türk Tiyatro edebiyatını besleyen kaynakları, başlangıcından itibaren devir-yazar-eser üçleminde tanıtmak ve incelemek.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Tiyatro nedir? Tiyatronun doğuşu ve türleri Türklerde ilk tiyatro Geleneksel Türk tiyatrosu: Meddah, Karagöz ve Ortaoyunu Geleneksel metin örnekleri Modern Türk Tiyatrosunun oluşumu Tanzimatta Modern Türk Tiyatrosu Meşrutiyet döneminde modern Türk tiyatrosu Cumhuriyet'in ilk yılları ve Atatürk döneminde Türk tiyatrosu 1940 sonrası Moderrn Türk tiyatrosu.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatma, soru-cevap, araştırma, inceleme ve konuyla ilgili metin incelemeleri.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Enver Töre, II. Meşrutiyet Tiyatrosu: Yazarlar-Eserler, Duyap yayınları, İstanbul, 2006. Enver Töre, Türk Tiyatrosunun Kaynakları, Turkish Studies, elektronik dergi, Volume 4/II Winter 2009, s. 2181-2348.. Enver Töre'ye ait diğer tiyatro ile ilgili kitap, makale ve yazılar... İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (Cumhuriyet Tiyatrosu), Dergâh yayınları, İstanbul, 2001. İnci Enginün. Yeni Türk Edebiyatı. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e (1839-1923). İstanbul: Dergah Yay., 2006 Sema Uğurcan, Abdülhak Hâmid Tarhan'ın Eserlerinde Tarih, Akademi Kitabevi, İzmir, 2002.

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar.
  • Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının ve araştırmalarının problemlerini tanımlayabilir ve anlatabilirler.
  • Mezunlar, Türk edebiyatının tarihi evrelerini ve bunların özelliklerini açıklayabilirler.
  • Mezunlar, Türk dili ve edebiyatının zaman ve mekân içindeki farklı görünüşlerinden haberdar olurlar, onlar hakkında yorum yapabilir, tahlil edebilirler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tiyatro edebiyatı ile ilgili terimler, kavramlar ve tanımlar.
2 Tiyatronun ortaya çıkışı tezleri ile Orta Asya'dan Anadolu'ya Türklerde tiyatronun izleri.
3 Selçuklular'da ve Osmanlı'da tiyatro, dramatik olmayan oyunlar, Dramatik özellikli oyunlar.
4 Geleneksel Türk Tiyatrosu; Meddah-Kukla-Ortaoyunu-Karagöz
5 Geleneksel Türk Tiyatrosu; Meddah-Kukla-Ortaoyunu-Karagöz
6 Batı tarzı tiyatro ile yaşanan ilkler
7 Çalışma Haftası
8 Ara Sınav
9 Tanzimat Dönemi Türk tiyatrosu; Devir-Yazar-Eser: 1. Nesil
10 Tanzimat Dönemi Türk tiyatrosu; Devir-Yazar-Eser: 2. Nesil
11 Meşrutiyet Dönemi Türk tiyatrosu: Darülbedayi'den önce.
12 Meşrutiyet Dönemi Türk tiyatrosu: Darülbedayi'den sonra.
13 Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosu: 1923-1940.
14 Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosu: 1940-1980.
15 Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosu: 1980 ve sonrası.
16 Genel değerlendirme
17 Yarıyıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi