Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE160 | Türkçe Ders Kitabı İncelemesi | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE160 | Türkçe Ders Kitabı İncelemesi | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı v.b. açılarından incelenmesi.
-
Ders kitabının bir dersin en önemli gereçlerinden biri olarak öğretimdeki yeri. Ders kitabını oluşturan dış koşullar (yasalar, yönetmelikler; okul türleri, piyasa koşulları vb.) ile iç koşulların (kullanılacak yöntemler, konu alanının özellikleri, fiziksel yapı koşulları vb.) tanıtılması ve bu konuda uygulamaların yapılması. Ders kitabı inceleme alanında dünyadaki birikimden yararlanma. Bir ders kitabında önemli olan dil, konusal bütünlük sınamayı ve sağlamlaştırmayı öngören alıştırma biçimleri ve zenginliği, Türkçe derslerinde metin seçimi ve çeşitliliği, sayfa düzeni ve grafik öğelerin kullanımı gibi öğelerin işlevi ve bunların farklı anlayışlara göre oluşturulmuş (eski-yeni) ders kitapları üzerinde uygulamalı olarak gösterilmesi. Her öğretmen adayının, kendi alanıyla ilgili bir ders kitabını çok açılı bir anlayışla kuşatabilmesi ve bir değerlendirme raporu yazması için gereken çalışmaların yapılması. Bu çalışma için Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze kadar uygulanan farklı öğretim programları için hazırlanmış farklı anlayışlardaki ders kitapları uygulama örneği olarak kullanılmalı.
Düz anlatım, soru-cevap, örnekleme
Yok
Türkçe
MEB tarafından onaylanmış Türkçe ve Edebiyat ders kitapları. Mesiha Tosunoğlu-Mehmet Metin Arslan-İdris Karakuş,Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Türkçe ve edebiyat ders programları.
Yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının tarihçesi |
2 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının yasal dayanağı |
3 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının eğitimdeki yeri ve önemi |
4 | Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış ders kitaplarının eleştirel bakış açısıyla incelenmesi |
5 | Ders kitabının anlamlı öğrenmeye katkısı |
6 | Seviyeye uygunluk açısından incelenmesi |
7 | Dış unsurların incelenmesi |
8 | ders çalışma haftası |
9 | ara sınav |
10 | Format,çekicilik yönünden inceleme |
11 | MEB tarafından onaylanmış Edebiyat ders kitabının incelenmesi (Uygulama) |
12 | Türkçe ders kitaplarının incelemesi (Uygulama) |
13 | Edebiyat ders kitaplarının incelemesi (Uygulama) |
14 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının incelenmesi (Uygulama) |
15 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının incelenmesi (Uygulama) |
16 | Türkçe ve edebiyat ders kitaplarının incelenmesi (Uygulama) |
17 | ders çalışma haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 28 | 1 | 28 |
Final ve Hazırlığı | 6 | 1 | 6 |
Teorik Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |