Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fen Bilgisi Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Fen Bilgisi II. Öğretim Lisans (Ana Müfredat) TTO121 Türkçe I: Yazılı Anlatım Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Duygu, düşünce, istek ve sorunların "Yazılı Anlatım" kurallarına göre gerçekleştirilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dillerin Doğuşu Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilşkisi Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri Anlatım Yolları, Anlatımın Öğeleri, Anlatımın Özellikleri ,Anlatım Biçimleri, Anlatım Türleri. Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kur

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Ansiklopediler. Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi:Devirler, isimler, eserler, terimler (İstanbul:Dergah Yayınları, 1982) -Ergin Muharrem. Üniversiteler İçin Türk Dili, (İstanbul:Bayrak, 2001) -Güzel, Abdurrahman. Türk Dili ve Edebiyatı Kompozisyon II, (İstanbul:Ders Kitapları, 1994) -Korkmaz, Zeynep. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, (Ankara:Yargı, 2001) -Korkmaz, Zeynep. Türk Dili Üzerine Araştırmalar, (Ankara:Türk Dil Kurumu, 1995) -Olgun, Yusuf.Türk Dili Kompozisyon, (İstanbul:Alfa, 1996) -Özkırımlı, Atilla. Türk Dili: Dil ve Anlatım Becerisi, (Eskişehir:Anadolu Ünv., 1992)

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Yazı yazma kurallarını günlük hayatında kullanma alışkanlığını elde eder.
  • Çeşitli yazılı anlatım türleri üzerinde inceleme ve yazma gayreti içinde bulunur.
  • Düşündüğünü yazma, fikir üretme, yorum getirme ve genel anlatım bozukluklarını gidermeyi öğrenir.
  • Okuma alışkanlığını geliştirerek düşünce sistemini hızlandırma yollarını öğrenir.
  • Dilbilgisi konularını (sağlam cümlelerle) öğrenir.
  • Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve uygular.
  • Yazılı anlatım türlerine yönelik ölçme ve değerlendirme becerisine sahip olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Tanışma, dilekçe, dersin ve ders kaynaklarının tanıtımı, dersin amacının belirtilmesi, dönem konularının verilmesi.
2 Yazım kuralları ve noktalama işaretleri.
3 Anlatım Bozuklukları, Kompozisyonun iç ve dış unsurları
4 Yazılı anlatım türleri ( Dilekçe, özgeçmiş/cv, mektup)
5 Yazılı anlatım türleri (Makale, köşe yazısı, fıkra-)
6 Yazılı anlatım türleri (Deneme
7 ders çalışma haftası
8 ara sınav
9 Yazılı anlatım türleri (Eleştiri, söyleşi, röportaj)
10 Yazılı anlatım türleri (Gezi yazısı, anı, günlük, yaşam öyküsü.)
11 Öykü; ögeleri, türleri ve Türk Edebiyatında öykü.
12 Roman; Türk Edebiyatında ve Cumhuriyet Döneminde roman; türleri.
13 Tiyatro; özellikleri, türleri ve Türk tiyatrosu
14 Şiir; özellikleri, türleri ve Türk Edebiyatında şiir
15 Destan, efsane, masal, fabl.
16 Yardımcı tür ve teknikler (Özetleme, not alma, fişleme, rapor, tutanak).
17 ders çalışma haftası
18 yarı yıl sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Proje ve Hazırlığı 14 1 14
Ödev ve Hazırlığı 14 1 14
Kısa Sınav ve Hazırlığı 14 1 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7