Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | TTO121 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2014 - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | TTO121 | Türkçe I: Yazılı Anlatım | Zorunlu | 1 | 2,00 | 2 | 0 |
Duygu, düşünce, istek ve sorunların "Yazılı Anlatım" kurallarına göre gerçekleştirilmesidir.
-
Dillerin Doğuşu Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilşkisi Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri Anlatım Yolları, Anlatımın Öğeleri, Anlatımın Özellikleri ,Anlatım Biçimleri, Anlatım Türleri. Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kur
anlatım, soru-cevap
Yok
Türkçe
Aksu, Mustafa. Yazılı ve Sözlü Anlatım Ders Notları, 2005, İstanbul Banarlı, Nihat Sami. Türkçenin Sırları, Kubbealtı Neşriyatı, 7. baskı, İstanbul 1984 Çatıkkaş, M. Ata. Örnekli-Açıklamalı Yazılı ve Sözlü Anlatım Klavuzu, 2. Baskı, Alfa yayınları İstanbul 2001 Ergin, Muharrem: Üniversiteler için Türk Dili, 1986 Kaplan, Mehmet. Hikaye Tahlilleri, Dergah yayınları, İstanbul 1979
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Dilin tanımı, önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dilive özellikleri |
2 | Yazılı anlatımda dış yapı: noktalama ve imla kuralları üzerinde uygulama |
3 | Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı |
4 | kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları |
5 | seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları |
6 | genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme |
7 | çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman) |
8 | Ara sınav haftası |
9 | çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman) |
10 | çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman) |
11 | formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan ve bibliyografya) |
12 | bilimsel yazılar (tebliğ ve makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerinde çalışma v.b. |
13 | bilimsel yazılar (tebliğ ve makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerinde çalışma v.b. |
14 | ara sınav sonuçlarının sınıf içinde değerlendirilmesi |
15 | not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri |
16 | Ders çalışma haftası |
17 | Final |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||||||
ÖÇ6 | |||||||||||||||||
ÖÇ7 |