Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Fransızca Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2014 - Fransızca Öğretmenliği TTO121 Türkçe I: Yazılı Anlatım Zorunlu 1 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Duygu, düşünce, istek ve sorunların "Yazılı Anlatım" kurallarına göre gerçekleştirilmesidir.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Dillerin Doğuşu Dillerin Toplum ve Kültürle İlişkisi Dilin ulusla ilşkisi Yazıl Anlatımın Temel İlkeleri Anlatım Yolları, Anlatımın Öğeleri, Anlatımın Özellikleri ,Anlatım Biçimleri, Anlatım Türleri. Kompozisyon Kavramı, Plan ve Çeşitleri, Kompozisyon Kur

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

anlatım, soru-cevap

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yazılı ve Sözlü Anlatım, Latif Beyreli, Peggem A yay.İstanbul 2006 Yazılı ve Sözlü Anlatım, Şerif Aktaş Akçağ, Ankara, 2007

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Yazı yazma kurallarını günlük hayatında kullanma alışkanlığını elde eder.
  • Çeşitli yazılı anlatım türleri üzerinde inceleme ve yazma gayreti içinde bulunur.
  • Düşündüğünü yazma, fikir üretme, yorum getirme ve genel anlatım bozukluklarını gidermeyi öğrenir.
  • Okuma alışkanlığını geliştirerek düşünce sistemini hızlandırma yollarını öğrenir.
  • Dilbilgisi konularını (sağlam cümlelerle) öğrenir.
  • Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve uygular.
  • Yazılı anlatım türlerine yönelik ölçme ve değerlendirme becerisine sahip olur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dilin tanımı, önemi, dil ve kültür ilişkisi, yazı dili ve özellikleri
2 Yazılı anlatımda dış yapı: noktalama ve imla kuralları üzerinde uygulama
3 Yazıda plan, tema, bakış açısı, yardımcı fikirler, paragraf yazımı
4 kompozisyon kavramı, kompozisyon yazma kuralları ve planları
5 seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, kompozisyon düzeltme çalışmaları
6 genel anlatım bozuklukları, düşünme ve düşündüğünü ifade edebilme
7 çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman)
8 Ara sınav haftası
9 çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman)
10 çeşitli yazı türleri (anı, fıkra,hikaye, eleştiri, roman)
11 formal yazılar (özgeçmiş, dilekçe, rapor, ilan ve bibliyografya)
12 bilimsel yazılar (tebliğ ve makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerinde çalışma v.b.)
13 bilimsel yazılar (tebliğ ve makalenin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri üzerinde çalışma v.b.)
14 ara sınav sonuçlarının sınıf içinde değerlendirilmesi
15 not alma ve özetleme yöntem ve teknikleri
16 Ders çalışma haftası
17 Final
18 Final

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 2 28
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7