Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - İlahiyat Fakültesi - İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2010 Ana Müfredat TTO122 Türkçe II: Sözlü Anlatım Zorunlu 2 2,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Sözel dil ve sözel iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, ton, duraklama, diksiyon vb.) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma; hazırlanan konuşmasında adım (seçimi ve kon

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon v

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi.

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Ali Yakıcı, Türkçe II: Sözlü Anlatım, Bilge. Yay. Ankara, 2005 Enise Kentemir, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara, 1991

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okuma alışkanlıklarını geliştirir, düşünce sistemini öğrenir.
  • Çeşitli sözlü anlatım türleri üzerinde inceleme ve uygulama yöntemlerini öğrenir.
  • Çağın konularına uygun olarak donanımlı bireyler yetiştirir.
  • Okuyarak ve uygulayarak toplum önünde söz söyleme ve konuşma yeteneği kazanır.
  • Türk ve yabancı klasikleri okuyarak bilgi birikimine sahip olur.
  • Bilimsel araştırma tekniklerini bilir ve uygular

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Dersin konuları,amacı ve işleniş şekli
2 İletişim nedir?Sözlü iletişimin yaşamımızdaki yeri ve önemi
3 Konuşmanın boyutları@Dinleyici boyutu ve ortam boyutu
4 Başarılı bir konuşmanın nitelikleri İyi bir konuşmanın nitelikleri
5 Türkçenin doğru telaffuzu
6 Türkçenin doğru telaffuzu
7 Konuşmada sesin kullanımı@Diksiyon,vurgu,tonlama
8 Ders çalışma haftası
9 Ara sınav
10 Konuşmada sesin kullanımı@Diksiyon,vurgu,tonlama
11 Konuşma engelleri ve bunların aşılması
12 Okuma ,Anlama,Dinleme
13 Konuşma türleri@Günlük konuşmalar@Söyleşi,Tanışma,Tanıştırma,Soru sorma ve yanıtlama,Özür dileme Telefonda konuşma,Görüşme
14 Konuşma türleri@Günlük konuşmalar@Söyleşi,Tanışma,Tanıştırma,Soru sorma ve yanıtlama,Özür dileme Telefonda konuşma,Görüşme
15 Küme konuşmaları@Açık oturum,Panel,Forum,Sempozyum,Kongre
16 Küme konuşmaları@Açık oturum,Panel,Forum,Sempozyum,Kongre
17 Ders çalışma haftası
18 Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 14 1 14
Proje ve Hazırlığı 1 1 1
Ödev ve Hazırlığı 1 1 1
Sunum ve Hazırlığı 2 4 8
Arasınav ve Hazırlığı 1 14 14
Final ve Hazırlığı 1 14 14

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6