Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | SNF304 | Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) | SNF304 | Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 6 | 4,00 | 3 | 0 |
Türkçe’nin anadili olarak öğretilmesinde yararlı olabilecek alan bilgisini kazandırmak, kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanıtmak, yapılan uygulamalarla öğretmen adaylarını sınıf ortamında bu dersi işlemeye hazırlamak ve bu öğretim alanında üretilen bilgileri paylaşmak
-
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.
Düz anlatım tekniği, tartışma tekniği, sunum yoluyla öğretim-öğrenim
Yok
Türkçe
"Türkçe Öğretiminde, Görsel-İşitsel-Kinestetik Uygulamalar, Nesrin Bilkan, Ceceli Yayınları, ANKARA " Türkçe Öğretimi Kılavuzu, Emir Özdemir, , İnkılap Kitabevi, ISTANBUL Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Dr. Sedat Sever, Anı Yayıncılık ANKARA veya Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme, Yapa Yayınları İSTANBUL Türkçe Öğretimi, Prof. Dr.Cahit Kavcar, Prof. Dr. F. Oğuzkan, Yard. Doç. Dr. Sedat Sever, Engin Yayınları, ANKARA Türkçe Öğretimi, Prof.Dr. Özcan Demirel, Pegem-A Yayıncılık, ANKARA
-
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Giriş@ Türkçe Öğretimi Dersinin Konuları, Amacı |
2 | İlköğretim Türkçe Programı’nın İncelenmesi |
3 | Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntemler. ve Teknikler |
4 | Dil Öğretiminde Dinlemeyi Geliştirme |
5 | Dinleme Türleri ve Dinleme Hataları, Dinleme Etkinlikleri |
6 | Okuma Öğretiminde Okumayı Geliştirme (Aktif okuma, pasif okuma) |
7 | Metin Okuma ve Okuma Etkinlikleri |
8 | çalışma haftası |
9 | vize haftası |
10 | Dil öğretiminde konuşmayı geliştirme ( Öğrenme ve Öğretme Yolu Olarak Konuşma) |
11 | Konuşma Türleri, Konuşma Etkinlikleri |
12 | Dil Öğretiminde Yazmayı Geliştirme |
13 | İlköğretimde Yazma Konuları ve Yazma Etkinlikleri |
14 | Kelime Öğretimi (Kelime kadrosunun zenginleştirilmesi) |
15 | İlköğretimde Dilbilgisi Öğretimi ve Uygulamalar |
16 | Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme |
17 | çalışma haftası |
18 | final haftası |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ödev ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Sunum ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
Rapor ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 |
Arasınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Final ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
ÖÇ1 | |||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||
ÖÇ5 | |||||||||||||
ÖÇ6 |