Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Sınıf Öğretmenliği (İÖ)

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Sınıf Öğretmenliği (İÖ) (Ana Müfredat) SNF304 Türkçe Öğretimi Zorunlu 6 4,00 3 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Türkçe’nin anadili olarak öğretilmesinde yararlı olabilecek alan bilgisini kazandırmak, kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanıtmak, yapılan uygulamalarla öğretmen adaylarını sınıf ortamında bu dersi işlemeye hazırlamak ve bu öğretim alanında üretilen bilgileri paylaşmak

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Düz anlatım tekniği, tartışma tekniği, sunum yoluyla öğretim-öğrenim

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

"Türkçe Öğretiminde, Görsel-İşitsel-Kinestetik Uygulamalar, Nesrin Bilkan, Ceceli Yayınları, ANKARA " Türkçe Öğretimi Kılavuzu, Emir Özdemir, , İnkılap Kitabevi, ISTANBUL Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Dr. Sedat Sever, Anı Yayıncılık ANKARA veya Türkçe Öğretiminde Tam Öğrenme, Yapa Yayınları İSTANBUL Türkçe Öğretimi, Prof. Dr.Cahit Kavcar, Prof. Dr. F. Oğuzkan, Yard. Doç. Dr. Sedat Sever, Engin Yayınları, ANKARA Türkçe Öğretimi, Prof.Dr. Özcan Demirel, Pegem-A Yayıncılık, ANKARA

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Okuma, yazma, konuşma ve dinle becerilerini geliştirmek
  • Okuma ve yazmadaki zorlukları tanımlamak
  • Okuma yazma sırasında, karar verme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini nasıl geliştireceğini bilmek
  • Okuma tekniklerini ve öğretme metotlarını bilmek
  • Okumanın ilkelerini ve tipleri ile okuma, yazma, dinleme ve konuşmayı değerlendirme yollarını bilmek
  • Türkçe Öğretim Programının özelliklerini bilmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Giriş@ Türkçe Öğretimi Dersinin Konuları, Amacı
2 İlköğretim Türkçe Programı’nın İncelenmesi
3 Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntemler. ve Teknikler
4 Dil Öğretiminde Dinlemeyi Geliştirme
5 Dinleme Türleri ve Dinleme Hataları, Dinleme Etkinlikleri
6 Okuma Öğretiminde Okumayı Geliştirme (Aktif okuma, pasif okuma)
7 Metin Okuma ve Okuma Etkinlikleri
8 çalışma haftası
9 vize haftası
10 Dil öğretiminde konuşmayı geliştirme ( Öğrenme ve Öğretme Yolu Olarak Konuşma)
11 Konuşma Türleri, Konuşma Etkinlikleri
12 Dil Öğretiminde Yazmayı Geliştirme
13 İlköğretimde Yazma Konuları ve Yazma Etkinlikleri
14 Kelime Öğretimi (Kelime kadrosunun zenginleştirilmesi)
15 İlköğretimde Dilbilgisi Öğretimi ve Uygulamalar
16 Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
17 çalışma haftası
18 final haftası

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 1 3 3
Ödev ve Hazırlığı 2 10 20
Sunum ve Hazırlığı 3 10 30
Rapor ve Hazırlığı 2 10 20
Arasınav ve Hazırlığı 1 10 10
Final ve Hazırlığı 1 10 10

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6