Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE162 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Müfredat Adı | Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Dönem | AKTS | Teorik | Uygulama |
2018 - Türkçe Öğretmenliği | TRAE162 | Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı | Seçmeli | 4 | 4,00 | 2 | 0 |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının; öğretim teknolojileri sayesinde öğretme sürecinde kullanılabilecek materyal ve tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olarak materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme gibi aşamalarda yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.
-
Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.
Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme
Yok
Türkçe
Çilenti, Kamuran.(1979) Eğitim Teknolojisi. Ankara, Kadıoğlu Matbaası, Yalın, İbrahim.(2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yay.Dağ.,Alpan, B. Gülgün (2005) Görsel İletişim. YA-PA Yayıncılık, Ergin, Akif.( 1995)Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara, Pegem yayıncılık, Alkan, Cevat.(1997)Eğitim Teknolojisi. Ankara, Anı Yayıncılık, Demirel, Özcan, Sadi Seferoğlu ve Esed Yağcı (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A yayıncılık, Kaya, Zeki (2006) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A yayıncılık. Alpan, B. Gülgün (2005) Görsel İletişim. YA-PA Yayıncılık. Lohr, L.L. (2008). Creating Graphics for learning and Performance, lessons in Visual Literacy. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall. Pettersson, R. (1993). Visual information. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications
yok
Hafta | Teorik |
---|---|
1 | Derse giriş ve tanıtım |
2 | İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri |
3 | Öğretim analizi |
4 | Öğrenme -öğretme araç, gereç ve materyalleri |
5 | Öğretim materyali seçim süreci |
6 | Görsel tasarım ilke ve öğeleri |
7 | Mesaj tasarım ilkeleri |
8 | Ara Sınav Haftası |
9 | Materyal tasarım ve geliştirme ilkeleri |
10 | Ders materyali geliştirme yaklaşımları |
11 | Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme |
12 | Etkileşimli materyal geliştirme |
13 | Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı |
14 | Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı |
15 | Eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme |
16 | Ders Çalışma Haftası |
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
Değerlendirme | Değer |
---|---|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Değer |
Final Sınavı | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma | 0 | 0 | 0 |
Proje ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ödev ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Atölye ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Sunum ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Seminer ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Demo ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Araştırma ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Rapor ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Arasınav ve Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Final ve Hazırlığı | 9 | 9 | 81 |
Teorik Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Uygulama Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
ÖÇ1 | |||||||||||||||||
ÖÇ2 | |||||||||||||||||
ÖÇ3 | |||||||||||||||||
ÖÇ4 | |||||||||||||||||
ÖÇ5 |