Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Atatürk Eğitim Fakültesi - Türkçe Öğretmenliği

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
2018 - Türkçe Öğretmenliği TRAE162 Türkçe Öğretiminde Materyal Tasarımı Seçmeli 4 4,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının; öğretim teknolojileri sayesinde öğretme sürecinde kullanılabilecek materyal ve tasarım ilkeleri hakkında bilgi sahibi olarak materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme gibi aşamalarda yetkinlik kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

Öğretim teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi, eğitim yazılımlarının incelenmesi.

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme

Staj Durumu

Yok

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Çilenti, Kamuran.(1979) Eğitim Teknolojisi. Ankara, Kadıoğlu Matbaası, Yalın, İbrahim.(2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yay.Dağ.,Alpan, B. Gülgün (2005) Görsel İletişim. YA-PA Yayıncılık, Ergin, Akif.( 1995)Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara, Pegem yayıncılık, Alkan, Cevat.(1997)Eğitim Teknolojisi. Ankara, Anı Yayıncılık, Demirel, Özcan, Sadi Seferoğlu ve Esed Yağcı (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A yayıncılık, Kaya, Zeki (2006) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A yayıncılık. Alpan, B. Gülgün (2005) Görsel İletişim. YA-PA Yayıncılık. Lohr, L.L. (2008). Creating Graphics for learning and Performance, lessons in Visual Literacy. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall. Pettersson, R. (1993). Visual information. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications

Dersin Web Sayfası

yok

Öğrenme Çıktıları

  • Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar
  • Öğretimde araç-gereç/materyal kullanımının önemini ve öğrenme arasındaki bağlantıyı kavrar
  • Materyal tasarım ilkelerini bilir
  • Materyal seçiminde dikkat edilecek hususları bilir
  • Tasarım ilkelerine uygun eğitsel materyaller tasarlar, geliştirir ve değerlendirir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Derse giriş ve tanıtım
2 İletişim aracı olarak öğretim teknolojileri
3 Öğretim analizi
4 Öğrenme -öğretme araç, gereç ve materyalleri
5 Öğretim materyali seçim süreci
6 Görsel tasarım ilke ve öğeleri
7 Mesaj tasarım ilkeleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Materyal tasarım ve geliştirme ilkeleri
10 Ders materyali geliştirme yaklaşımları
11 Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme
12 Etkileşimli materyal geliştirme
13 Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı
14 Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı
15 Eğitsel materyal geliştirme ve etkililiğini değerlendirme
16 Ders Çalışma Haftası
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 0 0 0
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 0 0 0
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 0 0 0
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 9 9 81
Teorik Ders Saati 0 0 0
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5