Marmara Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Eğitim-Öğretim Bilgi Sistemi

Programlar Hakkında Bilgi

Lisans - Fen-Edebiyat Fakültesi - Alman Dili ve Edebiyatı

Müfredat Adı Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Dönem AKTS Teorik Uygulama
Alman Dili ve Edebiyatı - (%100 Almanca) Lisans - 2015 TDE3084 Türkische literarische Texte Seçmeli 5 3,00 2 0

Dersin İçeriği

Dersin Amacı

Siyasi, edebi ve kültürel açıdan önemli değişimlerin yaşandığı Tanzimat Dönemi (1839-1876) hakkında temel bilgileri vermek, bu dönemde yaşayan ve düşünce tarihini etkileyen romancıları tanıtmaktır. Bu romancıların eserlerini inceleyerek geleneksel edebiya

Öğrenim Türü

-

Dersin İçeriği

1. Öyküden Romana Destek metin: “Son Yüzyılda Roman” Agâh Sırrı LEVENT 2. Karabibik, Nabizâde Nâzım 3. Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat, Şemseddin Sami Destek metin: “Türk Romanı Üzerine” Mustafa Nihat ÖZÖN 4. İntibah, Nâmık Kemal 5. Felâtun Bey ile Râkım Efendi

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları

Tanzimat dönemi tarihsel süreci hakkında bilgi vermek ve yaşanan değişimleri anlatmak. Öyküden romana geçiş süreci üzerinde durmak ve roman incelemeleri hakkında bilgi vermek. İçerikte yer alan romanları sistematik olarak tahlil etmek.

Staj Durumu

-

Dersin Sunulduğu Dil

Almanca

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

ADIVAR, Adnan (1969). Tarih Boyunca İlim ve Din. 2. Bs., İstanbul: Remzi Kita-bevi. AKYÜZ, Kenan (1985). Batı Tesirinde Türk Şiiri. İstanbul: İnkilâp Kitabevi. BERKES, Niyazi (1973). Türkiye'de Çağdaşlaşma. İstanbul: Bilgi Yayınevi. BERKES, Niyazi (1975). Türk Düşününde Batı Sorunu. İstanbul: Bilgi Yayınevi. Karabibik, Nabizâde Nâzım Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat, Şemseddin Sami Destek metin: “Türk Romanı Üzerine” Mustafa Nihat ÖZÖN İntibah, Nâmık Kemal Felâtun Bey ile Râkım Efendi, Ahmet Mithat Sergüzeşt, Samipaşazâde Sezâi Araba Sevdası, Recaizâde Mahmut Ekrem Turfanda mı Turfa mı?, Mizancı Murat

Dersin Web Sayfası

-

Öğrenme Çıktıları

  • Tanzimat dönemiyle başlayan çağdaşlaşma sürecini öğrenecek.
  • Türk Edebiyatında roman türünün ortaya çıkışını öğrenecek.
  • Roman incelemelerinin nasıl yapılacağı hakkında bilgi sahibi olacak.
  • Romanlarda ele alınan konuları ve bunlarla ilgili yazarların düşüncelerini öğrenecek.
  • Dönemin yazarlarıyla ilgili bilgi sahibi olacak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Teorik
1 Öyküden romana: Yeni bir türün doğuşu
2 Basında roman tefrikaları
3 Roman türleri ve çözümleme aşamaları
4 Nabizade Nazım ve Karabibik
5 Şemseddin Sami ve Taaşşuk-ı Talat ve Fıtnat
6 Namık Kemal: İntibah
7 İntibah romanındaki anlatım teknikleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Ahmet Mithat Efendi: Felatun Beyle Rakım Efendi
10 Samipaşazade Sezai: Sergüzeşt
11 Recaizede Mahmut Ekrem: Araba Sevdası
12 Mizancı Murat: Turfanda mı Turfa mı?
13 Dönem romanlarının genel özellikleri
14 Tanzimat sonrasında romanın gelişimi
15 Tanzimat sonrasında romanın gelişimi
16 Genel değerlendirme
17 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Değerlendirme

Değerlendirme Değer
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Değer
Final Sınavı 100

Öğrenci İş Yükü Hesabı

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Öncesi/Sonrası Bireysel Çalışma 10 1 10
Proje ve Hazırlığı 0 0 0
Ödev ve Hazırlığı 5 1 5
Laboratuvar ve Hazırlığı 0 0 0
Atölye ve Hazırlığı 0 0 0
Sunum ve Hazırlığı 1 2 2
Seminer ve Hazırlığı 0 0 0
Demo ve Hazırlığı 0 0 0
Araştırma ve Hazırlığı 0 0 0
Rapor ve Hazırlığı 0 0 0
Arasınav ve Hazırlığı 1 8 8
Kısa Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Final ve Hazırlığı 1 8 8
Teorik Ders Saati 15 2 30
Uygulama Ders Saati 0 0 0

Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi